9. osztály
2020.4.8. szerda
2020.3.29. Matematika - Csatolom a pénteki feladatok megoldásait. Holnaptól már a másik felületen folytatom a munkát! hasonlosag 3.27..pdf (547681)
3.27. Tesi - Gyönyörű időnk van, remélem mindenki kint tartózkodik(labda, tollas, trampolín) Szép hétvégét!
2020.3.27. Matematika
Még mielőtt rátérnék a mai napi feladatokra, egy pár észrevétel az írásbelikkel kapcsolatban. Úgy látom, többségben vele bírtatok a hengerrel, ennek örülök. Kijavítottam az írásbeliket. Tiszteletem azoknak, akik vállalták önmaguk képességeit, és ennek tudatában oldották meg az írásbelit, mindennemű külső segítség igénybevétele nélkül. Kalapemelés! Sajnos voltak páran, akik nem éppen a fair play szabályait szem előtt tartva dolgoztak (akinek nem inge, ne vegye magára!). Úgy döntöttem, hogy nem osztályozom az írásbeliket. Mindenesetre felteszem a javítókulcsot, így mindenki összehasonlíthatja vele a megoldásait. henger - megoldások.pdf (622536)
A tegnapi feladatok mind meg voltak oldva a tankönyvben, ezért nem teszem fel a megoldásokat. A mai napon hasonló feladatok következnek a munkafüzetből: 93./1., 2., 3., 4., 5. És akkor a fordítások: 1- A téglalap hosszának és szélességének aránya 5:3. Hány cm a rövidebb oldal, ha a hosszabbik oldal 7,5 cm. A 2,3,4-hez egy kis segítség: az arányt tört alakban is fel lehet írni – 3:4 = 3/4, arányosan megváltoztatni egy számot annyit jelent, hogy megszorzod a számot az arány törtalakjával. 2- Janko megváltoztatta a 135-t 7:5 arányban a) a megváltoztatott szám nagyobb lesz-e az eredetinél? b) mekkora lesz az értéke? c) milyen arányban változtatta meg Janko a számot, hogyha 15-t kapott. 3- Adott a 36 cm és 27 cm méretű zászló, amit le kell kicsinyíteni 2:9 arányban, milyenek lesznek a kisebb zászló méretei? 4- Határozd meg a makett valódi méreteit, ha a modell a valódinak az 1:8 kicsinyített mása. 5- a négyzethálón az A alakzatot nagyítsd a kétszeresére, a B alakzatot kicsinyítsd a harmadára, a C alakzatot pedig nagyítsd az 1,5-szörösére. Jó munkát!
Slovenský jazyk -literatúra
Nové učivo: Jozef Horák: Martin Benka. Prečítajte úryvok nahlas /str.48-49./. Napíšte životopis Benku podľa úloh 49/1,2 Dúfam, že na budúci týždeň už budeme pracovať na novej webovej stránke ,potom vám poviem, akou formou to skontrolujeme./ Previerky zo slovies ste ešte všetci neposlali!/
A visszakuldott feladatokat kijavítottam. Az internetre feltettem a jegyeket, de érdeklodni emailben is lehet.
Jovo héten folytatjuk az új feluleten. Vigyázzatok magatokra!Kedves Tanulók!
Minden bizonnyal már sokan megkaptátok a belépési felhasználónevet és jelszót a https://portal.office.com oldalra. Hétfőtől ezen az oldalon folyik tovább a távoktatás. Akik még nem kapták meg, a mai nap (március 27.) folyamán megkapják.
Arra kérünk benneteket, hogy jelentkezzetek be erre az oldalra, s az osztályfőnökötök csoportjában hagyjatok üzenetet, hogy sikerült bejelentkeznetek.
Akinek gondja van a bejelentkezéssel, nézze meg a www.sziaszeli.sk címoldalán lévő útmutatót. Ha ez sem segít, írjatok a szelisuli@gmail.com címre.
Kedves gyerekek, ma végre a fogalmazásnak szentelünk egy fejezetet- az életrajzzal és az önéletrajzzal fogunk foglalkozni. Úgy tudom, szlovákon már megismerkedtetek vele, így nem lesz akkora újdonság. Kezdésnek olvassátok el a könyvetekben a 100. és 101. oldalon található szöveget, mely Kaffka Margit írónőről szól(középiskolában fogtok róla tanulni).
A füzetbe röviden jegyzeteljétek ki az 1. pirossal írt összefoglalót (mi az életrajz, jellemzői, stb), majd csináljátok meg a 102/2-es feladatot. – Bárkit választhatsz, akit személyesen ismersz – az ő életrajzát írd meg a példa alapján. Ezt kivételesen nem a messengeren várom, hanem e-mailben. A címem (aki nem tudná): vankolilierika@gmail.com. A határidő pedig jövő péntek, azaz április 3.
Elérkeztünk a nyolcadikos tananyag végére, ma átismételjük József Attilát és Radnótit (igaz, ő „átment” 9.-be, de hivatalosan 8.-os anyag). A drive-on megtaláljátok az olvasnivalót: életrajz, verselemzés. Radnóti élete megtalálható az idei füzetben, azt nem tettem ide. Csatolok egy összefoglalót az egész év anyagából, ezt kérem oldjátok meg, és küldjétek el kedd reggel 10-ig. drive.google.com/drive/folders/15R6tuwA80vqn36cmvZ1TsnEv1cGY-JSd?usp=sharing
2020.3.26.
Ez eltűnt, még egyszer feltettem:Slovenský jazyk 3. 25-26.
Milí žiaci! Vzhľadom na to, že práce, ktoré nám posielate, nevypracujete všetci samostatne/sú výnimky!/, teda známkovanie doteraz väčšinou nebolo reálne. S pani učiteľkami sme sa dohodli, že len niektoré úlohy budeme známkovať/ že ktoré, o tom vás informujeme/. Vyriešené úlohy, previerky, slohové práce nám môžete posielať aj naďalej, my si ich opravíme, uložíme, vyhodnotíme, ale známkovanie bude až potom, keď sa vrátime do školy. /vo forme testov , previerok z domácich úloh, ústne skúšania zo slohových prác atď./Vypracované práce si uložte aj vy doma elektronicky alebo vytlačené, prípadne si ich zapíšte do zošitov.
Na životopisy ste dostali známky.
Dúfam, že ste doplnili previerku zo slovies, môžete mi ju poslať. Riešnie úloh vám koncom týždňa zverejňujem.
Nové učivo: nadnes a nazajtra: 73. strana Po koľajniciach, Po vode,74. strana Po vzduchu
Články prečítať, urobiť si podrobné poznámky do zošita!
V prílohe nájdete previerku zo slovies. – vyriešené previerky pošlite dozajtra na naše mailové adresy. Slovesá - previerka 9..doc (193536)
2020.3.18. Testnevelés - Jó napot kívánok! Kell a mozgás is! Vedd a kis matracot, vagy akár pokrócot és hajrá! 9.tesi.docx (13325)
2020.3.18.
Slovenský jazyk/pre celú triedu/
-Opakovanie zámen/strana 63/
-Písomne: 63/6,64/3.,6.
-Prečítať: 66/7.
- Riešenie testov z knihy, ktorú ste dostali
Jó munkát!
2020.3.16. Matematika:
Henger - tankönyv - 107. oldal: készíts jegyzetet a füzetbe. Az oldal alján jobbra lent a két képlet (amit már a hasábnál is használtunk) ugyanúgy alkalmazható. Ezután oldd meg a 108./2.a) b) c) d) V=?, F=?
2020.3.16.
Angol nyelv
Hétfő (K.K: csoportja): MF: 39/5 a,b + TK51/Murder at the Theatre (olvasni és tartalmát leírni a füzetbe)
Kedd (V.E. csoportja): 9. o. henry-viii-reading-comprehension.docx (1051179) - olv., válaszolni a kérdésekre (lehet füzetbe dolgozni)
Csütörtök (mindkét csop. innentől): MF 40/1,2
Péntek: MF 41/4,5,6
2020.3.16.
Magyar nyelv:
- Szürke munkafüzet: a házi feladat (30/1.szövegértés) további feladatai: 32/10 (mondatelemzés) 33/11 (szófajok megllapítása) 33/12 (Képző-jel-rag)
- 34/2.szövegértés (A tűz országa: Azerbajdzsán) 34/1,2 35/3,4,5,6 36/8
- Ez eddig a "hétfői óra" és a házi feladat. Lehet egyébként folytatni, akinek van kedve, a kilences feladattól kezdjük szerdán. Jó munkát!
2020.3.14.
Námet nyelv 2020.3.16.Német nyelv 9.docx (12367)
Slovenský jazyk:
- Napíš vlastný životopis/podľa osnovy, ktorú sme napísali na tabuľu i do zošita/
- úlohy, cvičenia/tieto ste dostali/
- riešenie testov z knihy, ktoré sme rozdali
- riešenie testov z webovej stránky Núcem/ Testovanie 9 - slovenský jazyk a slovenská literatúra/ - Nájdete tam i správne odpovede.
2020.3.13.
1.Felmérő 8.-os anyag- 9.-nek.doc (35840)1.Felmérő 8.-os anyag- 9.-nek.doc (35 kB)