9. osztály

 

2020.4.8. szerda

Kedves 9-sek! Mivel már régen nem találkoztunk, kaptok feladatot tőlem is! A4 lapot félbe kell hajtani. Szabadon választott tavaszi virágot kell lerajzolni! Az egyik felére grafittal, a másik oldalra színes ceruzával, zsírkrétával.....(tavaszi virág- hóvirág, tulipán, ibolya,.....stb.) El kell készítened és össze kell majd a lapokat gyűjtened ill. elküldheted az email címemre - blazsekbeus@gmail.com. Mindenkitől el fogom kérni! Erre a feladatra 3 hetet kaptok. :)
Vigyázzatok magatokra és egymásra is! B.Bea tanító néni
 

2020.3.29. Matematika - Csatolom a pénteki feladatok megoldásait. Holnaptól már a másik felületen folytatom a munkát!  hasonlosag 3.27..pdf (547681)

3.27. Tesi - Gyönyörű időnk van, remélem mindenki kint tartózkodik(labda, tollas, trampolín) Szép hétvégét!

2020.3.27. Matematika
Még mielőtt rátérnék a mai napi feladatokra, egy pár észrevétel az írásbelikkel kapcsolatban. Úgy látom, többségben vele bírtatok a hengerrel, ennek örülök. Kijavítottam az írásbeliket. Tiszteletem azoknak, akik vállalták önmaguk képességeit, és ennek tudatában oldották meg az írásbelit, mindennemű külső segítség igénybevétele nélkül. Kalapemelés! Sajnos voltak páran, akik nem éppen a fair play szabályait szem előtt tartva dolgoztak (akinek nem inge, ne vegye magára!). Úgy döntöttem, hogy nem osztályozom az írásbeliket. Mindenesetre felteszem a javítókulcsot, így mindenki összehasonlíthatja vele a megoldásait. henger - megoldások.pdf (622536)
A tegnapi feladatok mind meg voltak oldva a tankönyvben, ezért nem teszem fel a megoldásokat. A mai napon hasonló feladatok következnek a munkafüzetből: 93./1., 2., 3., 4., 5. És akkor a fordítások: 1- A téglalap hosszának és szélességének aránya 5:3. Hány cm a rövidebb oldal, ha a hosszabbik oldal 7,5 cm. A 2,3,4-hez egy kis segítség: az arányt tört alakban is fel lehet írni – 3:4 = 3/4, arányosan megváltoztatni egy számot annyit jelent, hogy megszorzod a számot az arány törtalakjával. 2- Janko megváltoztatta a 135-t 7:5 arányban a) a megváltoztatott szám nagyobb lesz-e az eredetinél? b) mekkora lesz az értéke? c) milyen arányban változtatta meg Janko a számot, hogyha 15-t kapott. 3- Adott a 36 cm és 27 cm méretű zászló, amit le kell kicsinyíteni 2:9 arányban, milyenek lesznek a kisebb zászló méretei? 4- Határozd meg a makett valódi méreteit, ha a modell a valódinak az 1:8 kicsinyített mása. 5- a négyzethálón az A alakzatot nagyítsd a kétszeresére, a B alakzatot kicsinyítsd a harmadára, a C alakzatot pedig nagyítsd az 1,5-szörösére. Jó munkát!

2020.3.27.

Slovenský jazyk  -literatúra

Nové učivo: Jozef Horák: Martin Benka. Prečítajte úryvok nahlas /str.48-49./. Napíšte životopis Benku podľa úloh 49/1,2 Dúfam, že na budúci týždeň už budeme pracovať na novej webovej stránke ,potom vám poviem, akou formou to skontrolujeme./ Previerky zo slovies ste ešte všetci neposlali!/

 
2020.3.27. Fizika
 
Sziasztok!

A visszakuldott feladatokat kijavítottam. Az internetre feltettem a jegyeket, de érdeklodni emailben is lehet.

Jovo héten folytatjuk az új feluleten. Vigyázzatok magatokra!
 
2020.3.27. Angol nyelv
Translate the words in your workbook p.78, 5A Jake goes shopping (lefordítani), Book: p.56, Read and listen to the story: Jake goes shopping, itt tudod meghallgatni https://elt.oup.com/student/project/level5/unit05/audio?cc=global&selLanguage=en Exercise: from the book 57/2(a,b) - leírni a füzetbe. 
 
2020.3.27. Közlemény (Nagy Flórián)

Kedves Tanulók!

Minden bizonnyal már sokan megkaptátok a belépési felhasználónevet és jelszót a https://portal.office.com oldalra. Hétfőtől ezen az oldalon folyik tovább a távoktatás. Akik még nem kapták meg, a mai nap (március 27.) folyamán megkapják.

Arra kérünk benneteket, hogy jelentkezzetek be erre az oldalra, s az osztályfőnökötök csoportjában hagyjatok üzenetet, hogy sikerült bejelentkeznetek.

Akinek gondja van a bejelentkezéssel, nézze meg a www.sziaszeli.sk címoldalán lévő útmutatót. Ha ez sem segít, írjatok a szelisuli@gmail.com címre.

 
 
2020.3.26 Rajz -  Blazsek Bea
Kedves 9-sek! Kérem, nézzetek még ide, vissza, pár napig. Kijelölök pár feladatot, amit  majd a lehetőségtől függően behoztok, vagy elküldtök. 
 
 
2020.3.27. Magyar fogalmazás

Kedves gyerekek, ma végre a fogalmazásnak szentelünk egy fejezetet- az életrajzzal és az önéletrajzzal fogunk foglalkozni. Úgy tudom, szlovákon már megismerkedtetek vele, így nem lesz akkora újdonság. Kezdésnek olvassátok el a könyvetekben a 100. és 101. oldalon található szöveget, mely Kaffka Margit írónőről szól(középiskolában fogtok róla tanulni).

A füzetbe röviden jegyzeteljétek ki az 1. pirossal írt összefoglalót (mi az életrajz, jellemzői, stb), majd csináljátok meg a 102/2-es feladatot. – Bárkit választhatsz, akit személyesen ismersz – az ő életrajzát írd meg a példa alapján. Ezt kivételesen nem a messengeren várom, hanem e-mailben. A címem (aki nem tudná): vankolilierika@gmail.com. A határidő pedig jövő péntek, azaz április 3.

 
2020.3.26. Magyar irodalom
Elöljáróban leszögezném, hogy aki nem fogja rendszeresen és időben küldeni a feladatokat, az ne csodálkozzon majd a jegyein se! Ugyanez áll a másolásra. Gyerekek, öt éve tanítalak titeket, ismerlek jól - ne nézd a tanárt madárnak.
De csapjunk a lovak közé:

Elérkeztünk a nyolcadikos tananyag végére, ma átismételjük József Attilát és Radnótit (igaz, ő „átment” 9.-be, de hivatalosan 8.-os anyag).  A drive-on megtaláljátok az olvasnivalót: életrajz, verselemzés. Radnóti élete megtalálható az idei füzetben, azt nem tettem ide. Csatolok egy összefoglalót az egész év anyagából, ezt kérem oldjátok meg, és küldjétek el kedd reggel 10-ig. drive.google.com/drive/folders/15R6tuwA80vqn36cmvZ1TsnEv1cGY-JSd?usp=sharing

Itt pedig az összefoglaló:1.Felmérő 8.-os anyag- 9.-nek.doc (35 kB)
 
2020.3.26. Katolikus hittan

2020.3.26.

Ez eltűnt, még egyszer feltettem:

Slovenský jazyk 3. 25-26.

Milí žiaci! Vzhľadom na to, že práce, ktoré nám posielate, nevypracujete všetci samostatne/sú výnimky!/, teda známkovanie doteraz väčšinou nebolo reálne. S pani  učiteľkami sme sa dohodli, že len niektoré úlohy budeme známkovať/ že ktoré, o tom vás informujeme/. Vyriešené úlohy, previerky, slohové práce nám môžete posielať aj naďalej, my si ich opravíme, uložíme, vyhodnotíme, ale známkovanie bude až potom, keď sa vrátime do školy. /vo forme testov , previerok z domácich úloh, ústne skúšania zo slohových prác atď./Vypracované práce si uložte aj vy doma elektronicky alebo vytlačené, prípadne si ich zapíšte do zošitov.

Na životopisy ste dostali známky.

Dúfam, že ste doplnili previerku zo slovies, môžete mi ju poslať. Riešnie úloh vám koncom týždňa zverejňujem.

Nové učivo: nadnes a nazajtra: 73. strana Po koľajniciach, Po vode,74. strana Po vzduchu

Články prečítať, urobiť si podrobné poznámky  do zošita!

2020.3.26. Angol nyelv
Here is the key to the Progress Check Progress Check key 9..doc (26624) (ellenőrizd és javítsd ki a hibáidat)
Today is test day: Do the test of unit 4. Test unit 4.jpg (165596) and send it by tomorrow (Friday) 12:00. Messengeren küldjétek, ha lehetséges (csoportok szerint nekem vagy a Vanko t.n.). De azért megadom a mail címem is: katkakiralyova@gmail.com 
 
2020.3.26. Matematika
Köszönöm az írásbeliket (4 tanulótól nem kaptam – sajnálom), értékelem őket, és felírom az internetes tanulókönyvbe a jegyeket, ott majd megnézhetitek. Meg fog tartani, mire kibogozom némelyiket (elég sötét némelyik fotó), na de megoldom. Gondolom, a jó hírt, hogy törölték a Tesztelést, már mindannyian hallottátok. Viszont tovább kell menünk az anyagokkal, ki tudja, mikor folytathatjuk élőben. Úgyhogy HASONLÓSÁG következik. Nyugi, simán ráhangolódtok. Az eleje egy kis ismétlés, aztán jövő héten már másik felületen folytatjuk. A tankönyv 61.oldalán kezdődik ez a fejezet. Olvassátok el a bevezető szöveget, és oldjátok meg a füzetbe a 61./1., 62./2., 3., 63./4. feladatokat. Mindegyik meg van oldva a könyvben, de vele bírtok egyedül is – ez még ismétlés. Szép napot!
 
3.26. Állampolgári ismeretek - Sziasztok, sokat fogklalkoztunk a pénzel az órákon, most egy jó alkalom arra, hogy fejtsétek ki véleményeteket, hogy szerintetek ez a koronavírus járvány pénzügyileg hol fog majd legjobban érződni. Miben lesz pozitív és miben negatív hatása. Kérnék egy rövid (A5 oldal) fogalmazást mindenkitől.Elküldhetitek messengeren, vagy mailen: dezske999@gmail.com. Max. péntekig :) Köszi
 
3.25. Biológia -  a mai órán barangoljatok Atival, jó tanulást!  Karsztosodás.docx (17873)
 
3.25. Tesi - jó napot kívánok- ma csak egyszerűen Dance Monkey , jó táncolást! https://www.youtube.com/watch?v=lWB0V3GSH7w
 
2020.3.25. Matematika
Kedveseim, elfogytak a feladatok a hengerről, ilyenkor témazáró szokott következni. Csatolok egy dokumentumot, amiben egy írásbeli van A, B, C csoporttal. A csoport = 1-2, B csoport = 3-4, C csoport, aki ezt szokta írni. Ezt kérem a mai nap folyamán megoldani, és visszaküldeni az emailcímemre, amit már a múltkori feladatmegoldásoknál közöltem. Ha valakinek technikai gondja akad (nem tudja letölteni, kinyomtatni stb.), az írja le a feladatokat egy üres lapra, azon oldja meg őket, fényképezze le, küldje vissza nekem. Ha ez se megoldható, jelezzen, találunk megoldást. Messengeren is el tudtok érni, keressetek meg. Az írásbeli kötelező, jeggyel fogom értékelni, amit felteszek az internetes tanulókönyvre. Természetesen aki nem jelez, és nem is küldi vissza, értelemszerűen elégtelent kap. Korrekt hozzáállást kérek, nem csapatmunkát! Henger - témazáró.pdf (212410)
 
2020.3.25. Magyar nyelv
Ma tollbamondásozunk. Igen, jól látjátok, csak Ti lesztek az én helyemben - szövegekben kell megtalálni, és kijavítani a hibákat. vastag MF 121/15( 15 hiba),16(14 hiba) ,17; 122/21(12 hiba),22(13 hiba) Segítségképp megadtam a zárójelekben, az adott szövegben mennyi hibát kéne találnotok ; 123/25; folytasd az állandósult szókapcsolatokkal: 78/5; 79/6; 80/9,10 - A ma, azaz szerdán feladott leckét elég hétfőre elkészíteni. Tehát 30-á délelőtt 10-ig várom.
 
2020. 3.24. Angol nyelv (V.E. csop.)
Bár Kati tanító néni felírta, de mivel a 2. csoportnak hétfőn, nekünk meg kedden van angol, legyen külön jelen a mai lecke: Progress check (WB) 42/1,2,3,4 ill. 43/6. Ismétlés, gyakorlás a lényeg - használd a könyvet, füzetet ha szükséges.
 
2020.3.24. Slovenský jazyk
Milí žiaci! Prosíme Vás, aby ste k daným úlohám pristupovali disciplinovane.Dodržiavajrte termíny odoslania úloh.Termín poslania životopisov dnes skončí.Mená tých,ktorí nám nepošlú svoje práce,poznačíme.Informujte nás, ak máte problémy s prístupom k internetu,alebo máte iné dôvody na nevykonanie daných úloh.
Posielam vám riešenie včerajších úloh.Slovesá cvičenia riešenia.docx (4275čítanie s porozumením       Živočíchy riešenia.docx (31015)

V prílohe nájdete previerku zo slovies. – vyriešené previerky pošlite dozajtra na naše mailové adresy. Slovesá - previerka 9..doc (193536)

2020.3.24 Történelem
Sziasztok gyerekek, remélem, győzitek a feladatokat. Ma nem megyünk tovább a tananyaggal, hanem a feladatotok a jövő hétre egy prezentáció vagy beszámoló készítése lesz. A témákat csatolom, válasszatok egyet közülük és jelezzetek a közös messenger csoportba, melyiket választottátok. Témák prezentációra.docx (14372) Szép napot!
 
2020.3.24. Német nyelv Etika 9.docx (13365)
 
2020.3.24. Matematika
A mai napon a tegnap csatolt dokumentumról kérem megoldani az 5. és a 10. b) c) d) e) feladatokat. Ha elakadtok, segítségre van szükségetek, jelezzetek. Szép napot!
 
2020.3.24. Magyar irodalom
Újabb három írót ismétlünk ma át: Tóth Árpád, Krúdy Gyula, Karinthy Frigyes. Ismételten adok hozzá segítséget, amit feltöltöttem a Drive-ra: 9. osztályTaláltok ott egy összefoglaló kérdéssort is (ismerős lehet tavalyról), ezt kérem kitölteni -javaslom, próbáld meg az ismétlés után magadtól-, majd elküldeni a szokott módon csüt. reggel 10-ig. Tóth Árpád verseit érdemes beütni a Youtube-ra, sokkal könnyebben felidéződnek a tanultak, mint a száraz összefoglalóját olvasva.Krúdy: Utolsó szivar.... c novellája itt található elektronikus formában:epa.oszk.hu/00000/00022/00425/13282.htm
 
2020.3.23. Technika - Szép napot mindenkinek! - Elő a tűvel és a cérnával! Próbáljatok meg saját szájmaszkot készíteni! 
2020.3.23. Matematika
Akkor a mai matek még egyszer, mert megint eltűnt az éterben. Csatolok egy dokumentumot hengeres példákkal a zöld feladatgyűjteményből. Kérném szépen megoldani róla az 1., 2., 3., 6. és a 10-ből az a) feladatot. Erről a lapról fogok összeállítani feladatokat az írásbelibe majd egyszer. henger.jpg (830 kB)
 
2020.3.23. Slovenský jazyk
Skoro všetci ste nám poslali životopisy. Ďakujeme.
Na precvičenie slovies Vám pošlem jeden pracovný list.  Onedlho nasleduje previerka zo slovies. Slovesá cvičenia.docx (38287)
V ďalšej prílohe nájdete text na čítanie s porozumením. Zajtra kontrolujeme riešenie.čítanie s porozumením Živočíchy.docx (37589)
2020.3.23. Magyar nyelv
Ma a vastag munkafüzetből kaptok feladatokat, ezeket szerda 10-ig kérném elküldeni a szokott módon: 120/11,12; 121/13,14;122/19,20- ezek helyesírási feladatok. Nézzük meg az állandósult szókapcsolatokat: 78/1,2,3,4 - Kérlek, magatok dolgozzatok- ez nem zárja ki, hogy kérdezzetek egymástól, vagy az interneten rákeressetek-, de csak abból tanulsz, amibe saját  energiát fektetsz! Jó munkát kívánok!
 
2020.3.23. Kémia
Szervusztok kilencedikesek, ma kezdődik a második nehéz hetünk. Remélem a múlt heti feladatokat mindenki megoldotta és sikerült megbirkózni a halogénszármazékokkal. Ma ezt ismételd át: a tankönyv 71. oldalán oldd meg a füzetbe a 2.,3.,5.,6. és a 7. feladatot röviden, a lényegre összpontosíts! Ha lefényképezed, küldd el az ildikolszl@gmail.com címre, szívesen átnézem. Úgy döntöttem, jövő héttől átugrunk egy részt, és elkezdünk egy olyan tananyagot, amelyik kémiailag könnyebben érthető, otthon megoldható. Dolgozom rajta. Tartalmas hetet kívánok mindenkinek.
 
2020.3.23. Történelem: TK - 94.o. A vasfüggönytől keletre - elolvasni és a lényeget kijegyzetelni, nézzétek meg ezt a videót a youtubon,a jegyzeteknél is segíség: A kettéosztott Európa, a hidegháború évei https://www.youtube.com/watch?v=eOgTiGlIhWQ
 
2020.3.23. Angol nyelv: Mai feladat a 4. unit ismétlése, a MF-ben csináljátok meg a Progress Check-et: 42/1,2,3,4 és a 43/6
 
2020.3.23. Német nyelvNémet nyelv 9.docx (13769)
 
2020.3.21. Matematika - és akkor ahogy ígértem, csatolom az 1.hét feladatainak megoldásait. Örülnék, ha elsősorban ellenőrzésre használnátok. Kellemes hétvégét! 1. het feladatai - 9.osztaly.pdf (1227024)
 
2020.3.20.
Matematika - nem tudom, hova lett a matek, amit feltettem, úgyhogy még egyszer a pénteki feladatok: 
Az első távolsági hetünk utosó napjára is maradt néhány hengeres feladat. A tankönyvben a 109./7., 8. valamint a 118./5., 6. feladatokat oldjátok meg a füzetbe. És ezzel lezártuk a hengert, témazáró következik, következne belőle. Majd kispekulálok valamit! Holnap felteszem az egész heti feladatok megoldásait, hogy akik foglalkoztak vele, le tudják ellenőrizni magukat. Jó munkát, szép napot!
 
2020.3.20 Geográfia - Sziasztok, szóban elmondtam mit szeretnék tőletek a következő 2 órán, most irásban szeretném megerősiteni: Tankönyv 70. oldaláig tessék átvenni, pontokban kijegyzetelni. Mexikónál friss, aktuális  adatokat neten kikeresni, úgy ahogyan azt megelőzőleg szoktuk.Neten térképeket keresni ( USA, Mexikó), körbehatárolás...stb. Jó munkát.
2020.3.20.
Ima hétvégére a katolikus hittanosok részére:erdő péter imája.docx (13632) 
 
2020.3.20.
 
Fizika: Hétvégére összeállítottam pár feladatot. Egy A4-es vonalas lapra írd fel a neved, majd a lapra oldd meg a feladatokat. Írj olvashatóan és férjen ki egy oldalra, hogy a fényképek elférjenek a postafiókomban. Miután végeztél, fényképezd le és küldd el az email címemre vasárnap estig:  mondok@mail.telekom.sk, mondok@ba.telecom.sk
Hétföi nap folyamán feltöltöm a jövő hét tananyagát! Jó munkát és kitartást kívánok! hazi feladat elso hetvegere 9.fizika.doc (100352)
 
2020.3.20. Magyar nyelv
A hetet szövegértéssel zárjuk: szürke MF 38/ F1 - A folyamatos fejlődés; 38/1; 39/3,4,5; 40/10a,b. - Hétfő reggel 10-ig várom. Köszönöm az eddigi munkákat, jók vagytok, így tovább!
2020.3.20.Tesi - Jó napot kívánok! Mivel a csapatjátékok továbbra is kilőve, marad a zenére tornázás, erősítés. Hívjátok a tesót és szülőket is. Jó edzést! https://www.youtube.com/watch?v=ymbHqhp3dZs 
 
2020.3.20.
Poprosím vás, žiaci/ ktorí ste neodovzdali/, aby ste štrukturované životopisy poslali mailom na adresy morovicsibolya@gmail.com a jakubeczm@gmail.com   Tak isto pošlite aj podrobne/! /vypracované súvislé životopisy do pondelka.
 
Slovenský jazyk/pre obidve skupiny/
- Prečo cestujeme? - strana 70.
/Prečítaj článok a nauč sa obsah článku!/
- opakovanie slovies/strana 72/
- písomne do zošita: 72/8.,11.,12.
 
2020.3.19.
Magyar irodalom
Gyerekek, alakul a Google Classroom, amint kész lesz, jelzek, és onnantól -legalábbis magyarra- azt fogjuk használni.
Addigis küldöm a köv. 3 írót ismétlésre: Juhász, Babits (Új leoninusok c. vers nélkül), Kosztolányi. Ráadásként küldök egy feladatlapot, melyen idézetek találhatóak. Fel kell ismerni a művet és az íróját - ezt kérem péntek délig elküldeni.drive.google.com/drive/folders/15R6tuwA80vqn36cmvZ1TsnEv1cGY-JSd?usp=sharing Amint mindenkitől megkaptam a feladatokat  - akár nyelvtanra - , küldöm a helyes megoldásokat is!
 
2020.3.19.
Matematika
Továbbra is gőzerővel hengerelünk! Oldd meg a munkafüzetben a köv. feladatokat: 67./2. - Számítsd ki a henger felszínét, ha adott az alap átmérője (d=20 cm) és a henger magassága (m=0,3 m), 66./3. - Az üres, henger alakú, 8 m átmérőjű tartályba 1 óra alatt 62,8 hl víz folyik. Milyen magasan lesz a víz a tartályban 4 óra után? 55./4. - Omar Fatimának egy 1,5 m átmérőjű kutat ásott. A kútban 8 m volt a vízoszlop magassága, a földfelszínig lévő magasság 5m volt. Mennyi földet ásott ki Omar? Mennyi liter víz van a kútban? 55./5. -  Hányszor fordul meg a 75 cm sugarú, 2 m széles henger az 1,5 km hosszú úton? Elegendő volna-e ennyi fordulat egy 100 m x 50 m méretű focipálya "lehengerelésére"? Mára ennyi! Jó munkát!
 
Slovenský jazyk/pre obidve skupiny/
-Opakovanie čísloviek - strana 67 - naučiť sa
-písomne: 68/1. 3. 5.
-prečítať: Najmenšie veľhory
 
2020.3.19.
Katolikus hittan
Kedves hittanosok!
Nagyböjt van, de sajnos még szentmisére sem tudunk menni. Szívünknek viszont nyitva kell lennie, és teljes hitünkkel imádoznunk kell Istenhez családunkért, barátainkért, iskolatársainkért, tanárainkért, falvainkért, nemzetünkért, Szlovákia polgáraiért és minden embertársunkért. Kérlek benneteket, hogy a naponta végzett imák mellett az itt csatolt imát is mondjátok el(még jobb lenne a szülőkkel együtt). Az imának ereje van! Szeretettel kívánok nektek kitartást, lelkierőt, hogy az imával másoknak is segíteni tudjatok. Köszönöm. Jakubecz Márta hitoktató
 
2020.3.18. Biológia - Szép napot mindenkinek! Folytatjuk az üledékes kőzeteket. Írjátok be a füzetbe a jegyzetet a prezentációból Üledékes kőzetek.ppt (1815040) A szerves eredetűeket folytassátok aztán a többit. És még egy feladat: mindenki készít prezentációt 2 tetszőleges üledékes kőzetből - 6 dia:1.cím, 2.-3. 1 kőzet ismertetése,képek, 4.-5. 2.kőzet ismertetése, képek 6. források. Akinek már megvan,azt küldje.A következő címre várom jovő hét szerdáig: zso.szabo86@gmail.com Jó tanulást!
 
2020.3.18. Magyar nyelv
Folytatjuk a szürke munkafüzetben: 36/9 (a sor eleji szót tolalékolod - tehát pl. művészet - művészetek (T.szám jelével ellátott szóalak); 37/11 (elemzés és ábra), 37/12 (msh változás), 37/13 (ige kategóriái)
Vastag munkafüzet: 120/8,9,10 (j-ly)
A megoldott feladatokat kérem lefényképezni (azaz olvashatóan írni) és privát üzenetben messenger-en elküldeni péntek délig.
Szép napot, jó munkát!

2020.3.18. Testnevelés - Jó napot kívánok! Kell a mozgás is! Vedd a kis matracot, vagy akár pokrócot és hajrá! 9.tesi.docx (13325)

2020.3.18.

Slovenský jazyk/pre celú triedu/

-Opakovanie zámen/strana 63/

-Písomne: 63/6,64/3.,6.

-Prečítať: 66/7.

- Riešenie testov z knihy, ktorú ste dostali

 

2020.3.18.
Matematika
A mai lecke: a henger térfogatának és felszínének kiszámítására néhány feladat a munkafüzetből: 54./2. - kiegészíteni a táblázat hiányzó adatait (r=sugár, v=magasság, P=felszín, V=térfogat.  55./3. - Ki kell számítani a háromemeletes jégől készült "torta" tömegét, ha adott a jég sűrűsége. Jó munkát!
 
2020.3.17. Magyar irodalom
Ismételjük a 8. évf. tananyagát. Segítségképp csatolom az anyagokat, amiket át kell nézni. Ezeket természetesen nem kell kijegyzetelni, minden benne kell, hogy legyen a tavalyi füzetben -  ez inkább arra szolgál, hogy interaktívabban ismételd át a már tanultakat. Mikszáth, Ady, Móricz és a korstílusok a mai adag. (Ami új, az a Pillangó prezi a tavalyi Nagy Könyvről) - Művek, amikre koncentráljatok:Mikszáth: A néhai bárány, Szent Péter esernyője Ady: Szeretném, ha szeretnének; A magyar Ugaron, A föl-földobott kő, Lédával a bálban, Őrizem a szemed, Hiszek hitetlenül istenben. Móricz: Tragédia, Hét krajcár, Pillangó
Ha kérdés van, írjatok nyugodtan.
 
2020.3.17. 
Matematika
Maradunk a hengernél. A tegnapi feladat egyszerű behelyettesítés volt a képletekbe. Az eredményeidet le tudod ellenőrizni a tankönyv 135.oldalán. Ma számítsd ki a 109./6. feladatait! Ezek sem sokkal bonyolultabbak, egy kis visszafelé megoldás. Csak bátran!
 
Informatika (Nagy Flórián)
A feladat a Scratch 3.0 telepítése lesz, és ismerkedés a programmal. A tudnivalók a csatolt .rtf fájlban találhatók: 2020-03-17-informatika.rtf
Jó munkát!
 
2020.3.16. Történelem - tankönyv (barna) 86.o. Európa felosztása - kijegyzetelni a füzetbe (hétfő)
                                                                     92.o. A vasfüggönytől nyugatra - kijegyzetelni (kedd)
 
2020.3.16. Technika - az elkövetkezendő órák a házimunkáról szólnának, így a feladat a következő: minden nap segíts szüleidnek akár a mosogatásban, porszívózásban, portörlésben, kertészkedésben és írd a füzetedbe dátum szerint,  melyik nap miben segítettél! Csak ügyesen!
 
2020.3.16.
Kémia
Figyelmesen olvasd el, jegyzeteld ki és tanuld meg a tankönyv 64. és 65. oldalán található tananyagot.Jövő héten ezzel kapcsolatos feladatok várnak majd Rád. A csatolt fájlban utalást találhatsz egy kis ismétlésre, nézd meg őket, érdekesek! Jó munkát mindenkinek!kőolaj,_földgáz.docx (11672)

2020.3.16. Matematika: 

Henger - tankönyv - 107. oldal: készíts jegyzetet a füzetbe. Az oldal alján jobbra lent a két képlet (amit már a hasábnál is használtunk) ugyanúgy alkalmazható. Ezután oldd meg a 108./2.a) b) c) d)  V=?, F=?

2020.3.16.

Angol nyelv

Hétfő (K.K: csoportja): MF: 39/5 a,b + TK51/Murder at the Theatre (olvasni és tartalmát leírni a füzetbe)

Kedd (V.E. csoportja): 9. o. henry-viii-reading-comprehension.docx (1051179) - olv., válaszolni a kérdésekre (lehet füzetbe dolgozni)

Csütörtök (mindkét csop. innentől): MF 40/1,2

Péntek: MF 41/4,5,6

 

2020.3.16.

Magyar nyelv:

-  Szürke munkafüzet: a házi feladat (30/1.szövegértés) további feladatai: 32/10 (mondatelemzés) 33/11 (szófajok megllapítása) 33/12 (Képző-jel-rag)

-  34/2.szövegértés (A tűz országa: Azerbajdzsán) 34/1,2   35/3,4,5,6    36/8 

- Ez eddig a "hétfői óra" és a házi feladat. Lehet egyébként folytatni, akinek van kedve, a kilences feladattól kezdjük szerdán. Jó munkát!

2020.3.14.

Námet nyelv 2020.3.16.Német nyelv 9.docx (12367)

Slovenský jazyk:

- Napíš vlastný životopis/podľa osnovy, ktorú sme napísali na tabuľu i do zošita/

- úlohy, cvičenia/tieto ste dostali/

- riešenie testov z knihy, ktoré sme rozdali

- riešenie testov z webovej stránky Núcem/ Testovanie 9 - slovenský jazyk a slovenská literatúra/ - Nájdete tam i správne odpovede.

2020.3.13.

A jövő hét fizika tananyagát itt találod meg, miután elmented a gépedbe, de mindent másolj be a füzetedbe is! Jó gyakorlást és tanulást kívánok! 9.-es fizika elso hetre.doc


1.Felmérő 8.-os anyag- 9.-nek.doc (35840)1.Felmérő 8.-os anyag- 9.-nek.doc (35 kB)