3. osztály

 
 
 
 
 
 
 
 
 

2020.6.15-18. Matematikai feladatok

Kedves Márk és Karcsika !

Június 3. hetére  a következő ismétlő feladatok várnak rátok:

2020.6.15. hétfő:

  • MF 2.rész:  63.old./2
  • MF  2.rész: 64.old./1.,3.
  • MF 2.rész : 65.old./1.

2020.6.16. kedd

  • MF 2.rész : 67.old./2.,3.
  • MF 2.rész : 68.old./1.,3. 4.

2020.6.17. szerda

Hravá matematika 2.rész:  74.old./Az idő-az óra

  • HM 74.old./1.Hány óra van a képeken
  • HM 75.old./2.,3.

2020.6.18. csütörtök

  • TK.61.old./4.,5.
  • TK.62.old./10.,11.,13.

 Ha naponta megoldjátok, a szokott módon legyetek szívesek elküldeni. Köszönöm.

 Ez is megy majd, meglátjátok, gyorsan a végére értek és már péntek is lesz  !  Zsuzsa t.néni

.................................................................................

 

2020.6.8  -11. Matematikai feladatok keddtől csütörtökig

Kedves Márk és Karcsika !

Június 2. hetére felírom nektek azokat a feladatokat, amelyeket fokozatosan  számoljatok ki. Ha naponta megoldjátok, a szokott módon legyetek szívesek elküldeni.Köszönöm.

Ügyesen megy majd, meglátjátok  !  Zsuzsa t.néni

2020.6.8. Hétfő:

Márk  és Karcsika részére:

Hravá matematika 2.rész:

  • 14.old./13.
  • 14.old/  14.-próbáljátok meg a füzetbe beírva   írásban kiszámolni -egymás alatt
  • 14.old./15.- ez is  írásban -egymás alatt végezhető összeadás

2020.6.9. Kedd:

  Feladatok Karcsikának :Munkafüzet 2.rész:  50.old./1.,2. és 51.old./1.,2.

  Feladatok Márknak:  Munkafüzet 2.rész:  50.old./1.  és  51.old./1.

2020.6.10. Szerda:

  • Hravá matemartika 2.rész:15.old./16.- ez is  írásban -egymás alatt végezhető összeadás
  • HM 15.old./17.,18.

2020.6.11. Csütörtök:

Feladatok Karcsikának : Hravá matematika 2.rész:

  • HM 11.old./5.,6.
  • HM 12.old./7.,9.
  • HM 13.old./11.,12.

Feladatok Márknak:  

  • Hravá matematika 1.részében:  67.old./3.
  • Hravá matematika 1.részében:  70.old./3.
  • Hravá matematika 1.részében:  71.old./4.
  • Hravá matematika 1.részében:  71..old./6.

És már itt is van a hétvége:)) Zsuzsa t.néni

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 
 
 

2020.6.2. A matematika feladatai keddtől csütörtökig

Kedves Márk és Karcsika !

A mai napon felírom nektek azokat a feladatokat, amelyeket ezen a héten  fokozatosan  számoljatok ki. Ha naponta megoldjátok, a szokott módon legyetek szívesek elküldeni! Köszönöm. Zsuzsa t.néni

6.2 Kedd: Márknak: Hravá matematika 2.rész  6.old./2.,3.4.

                  Karcsikának: TK.53.old./40.,41.,42.szöveges példák

6.3.szerda:  a MF feladatait oldjátok meg:

  • MF 47.old./1.,2.-itt a kerekítést nem kell , 47.old./ 3.
  • MF 48.old./1.

6.4. csütörtök:  a MF feladatait oldjátok meg:

  • MF 48.old./2.,3.
  •  MF 49.old./1.,3.
Sikeres számolást kívánok nektek!
................................................................................................................................................

 

2020.6.1.Hétfő- matematika

Kedves Gyerekek! Ma titeket köszöntünk, hiszen június 1-je van, Gyermeknap !

Kívánom nektek, hogy legyen a mai  napotok vidám, találjatok kellemes időtöltést !

Nézzetek, olvassatok mesét, rajzoljatok, labdázzatok , tervezzetek kinti játékot is, remélem az idő megengedi.

Ma nincs matematikai lecke:)).Zsuzsa t.néni

 

 
 
5.29. péntek
 
Jó reggelt!
 
És lássatok csodát! Én ma nem adok semmilyen házi feladatot, hiszen hétfőn nem fogok semmit számon kérni.Legyen szép hosszú hétvégétek a kezdés előtt. :))))
 
 
5.28. csütörtök:
 
 
Szlovák:
 
A 'radi' és a 'rady' szavak használata. Ha fiúkról van szó, vagy vegyes csoportról, akkor azt mondjuk: " deti majú radi cukríky", ha csak lányokról, akkor pedig így: "dievčatá majú rady čokoládu".
 
Čo majú rady dievčatá a čo robia rady?
Lenka a Tamara majú rady kvety. Ony rady pracujú v záhrade.
 
Čo majú radi chlapci a čo robia radi?
Aurel a Ervín majú radi autá. Oni radi cestujú.
 
Čo majú radi deti a čo robia radi?
Igor a Nataša majú radi sladkosti..Oni radi chodia do cukrárne.
 
Napíš 6 podobných viet!
 
Nyelvtan:
MF: 47.oldala - csak a munkafüzet feladatai
 
Angol:
MF: 92./ 2.
 
Fogalmazás:
Tankönyv:117/5.. feladat. Írjatok fogalmazást a képek alapján.
 
 
 
 

2020.5.28. A csütörtöki matematika leckéi

Tananyag: Ezresekből százasokat vonunk ki, ill.százasokat adunk hozzá

A TK. feladatainak megoldása:

  • TK. 53.old./31.-Összeadások, kivonások
  • TK.53.old./32. Kivonás lépésről lépésre
  • TK.53.old./33.-A szomszédos számokat vond ki egymásból!

 

És ennyi a  matematikai feladat. Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek, pihenjetek, mozogjatok a szabadban! Találkozunk a jövő héten, remélem,  sokatokkal már az iskolában! Zsuzsa t.néni

...................................................................................................

5.27. szerda
 
99./ A világ vándora c.olvasmányt olvassátok el.
 
Szlovák:
 
A Prasa a ovca c. történetet olvasni.
 
Mára ennyi. Pihenős - olvasós szerda.
 
 

2020.5.27. A szerdai matematika leckéi

Tananyag: Ezresekből százasokat vonunk ki.

A TK. feladatainak megoldása:

  • TK.52.old./25. - Vonj ki kétszer 100-at, stb. típusú példa
  • TK.52.old./26.-  Hányszor kell kivonni a 100-ast, hogy…típusú. Ezt így írd fel: 764 - __ = 264. A hiányzó számot zölddel írd be!
  • TK.52.old./28. - Oszloponként oldd meg, úgy  könnyebb!
  • TK.53.old./30.-  Kivonások. A kerekítést nem kell elvégezni!
  • Ügyesen megy majd, meglátjátok:)) Zsuzsa t.néni
...........................................................................................................................................
 
5.26. kedd
 
Nyelvtan:
 
Munkafüzet 46.oldala
 
Szlovák:
V mäsiarstve c. párbeszéd olvasása
A rád, rada szavak használata..... melyik barátunk mit szeret és mit vásárol...
Čo má rád náš kamarát? Čo má rada naša kamarátka? Čo kupujú v mäsiarstve?
 
Fero má rád bryndzové halušky so slaninou. Kupuje slaninu. Aurel má rád pečené kurča. Kupuje mrazené kurča. Ervín má rád obložené chlebíčky. On kupuje šunku a salámu. Igor má rád klobásu. On kupuje v mäsiarstve klobásu. Bohuš má rád fazuľový prívarok s fašírkou. On kupuje hovädzie mäso. Ruženka má rada pečenú rybu. Ona kupuje rybie filé. Nataša nemá rada mäso. Ona má rada sladkosti.
 
Napíš 6 podobných viet!
 
Angol:
 
Munkafüzet 92.oldalán az 1.feladat. A szöveg szerint színezzetek! 
 
 

2020.5.26. A keddi matematika leckéi

Kedves Gyerekek! Ügyesen számoltatok tegnap,mindenki NAGY DICSÉRETET érdemel a jó feladatmegoldásokért :))

A mai tananyag: Ezresekhez százasok hozzáadása és kivonása

Kérlek benneteket, hogy a TK.  következő feladatait  oldjátok meg:

Mára ennyi a számolnivaló! Zsuzsa t.néni

..............................................................................................................................................

 
 
5.25. hétfő
 
Olvasás:
98./  Amiről a tűz mesél c. olvasmány
 
Hozzá tartozó feladat a MF-ben: 44.oldal.
 
Szlovák:
 
Rozprávka: Ako mačiatko zabudlo prosiť
 
Vypíšte do zošita vety, ktoré povedal Oto otáznik, a vety, ktoré povedal Viki výkričník.
 
Honismeret:
MF 43./3.
 
 
 
 

2020.5.25. A hétfői matematika leckéi

Kedves Gyermekek! A hetet  matematikából egy kis ismétléssel indítjuk.

  1. Feladatlap kitöltése- kérem  majd a megoldott feladatlap visszaküldését  :)
  2. 2020.5.25. Mat_Feladatlap 3.o..docx (16934)
  3. TK.52.old./22.-Százasok hozzáadása az ezresekhez. Az eredményeket nem kell kerekíteni, mint ahogy a szöveg kéri. 

Ügyes számolást kívánok mindenkinek! Zsuzsa t.néni

...................................................................................................................................
 
 
 
 
5.22. péntek
 
Olvasás:
 
Szlovák:
Tudom, hogy már elmúlt Anyák napja, de az anyukáknak minden napon lehet valami szépet kívánni, úgyhogy a tegnapi anyukás vers alá írjátok le ezt a jókívánságot:
 
Drahá mamička!
Želám Ti všetko najlepšie! Buď vždy zdravá a veselá. Mám Ťa veľmi rád(rada).
Tvoj syn / Tvoja dcéra
 
Továbbá írjátok fel, hogy Pravopisné cvičenie és másoljátok le az alábbi szavakat. Ha diktátot nem is tudunk írni, egy kis gyakorlás jól jön.
 
chlieb, uši, Zuzka, soľ, pečie, škatuľa, varí, na tanieri, chlapci, buchty, devätnásť, hrnček, gúľali, zelený, deti.
 
Angol:
A könyv 91.oldalán nézzétek meg a három új kfejezést, a kép alapján egyértelmű, hogy mit jelentenek. Ezeket úgy ejtjük, ahogy írjuk. / bin, fig, tin /. Persze örülnék,h meg is hallganátok a CD-n a Phonics-ot is. Ezek után nem lehet probléma a MF 91.oldalát megoldani.
 
Aztán pedig örüljetek a hétvégéne! :)))))
 
 

2020.5.21. Katolikus hittan

Kedves Gyerekek! Olvassátok el a következő szép szöveget, s gondolkozzatok el rajta.Szép napot! Márta tanító néni

Az inga

Egy bölcs a dolgozószobájában tartott egy hatalmas ingaórát, amely minden órában ünnepélyes
lassúsággal, de ugyanakkor nagy dörgések közepette szólalt meg.
- Nem zavarja?- kérdezte az egyik diákja.
- Nem - válaszolta a bölcs-, mert így minden órában meg kell kérdeznem
magamtól, hogy mit csináltam az elmúlt órában.

És te? Te mit csináltál az elmúlt órában? Tarts lelkiismeret-vizsgálatot is!

 

5.21. csütörtök
 
Szlovák:
 
76./ A Mama című verset olvasni és lemásolni.
 
Nyelvtan:
 
Munkafüzet: 45.oldala
 
Angol:
A tankönyv 90.oldalán nézzétek meg, hogy írjuk a számokat 11-től 20-ig, majd oldjátok meg a munkafüzet 90.oldalát.
 
Fogalmazás:
Az elbeszélés befejezése. Tartalmazhat tanulságot, a szereplők véleményét, megállapítást, érzéseket, kívánságot, de akár bölcsességet, közmondást is. Gondolhattok az eddig elolvasott mesék befejezésére. A 117.oldalon a 4.feladatban van egy rövid mese, ehhez találjatok ki befejezést és másoljátok le a mesét.
 
Tisztelt Szülők! Értesítem Önöket, hogy az 1-5. évfolyam tanulói számára 2020.június 1-től megnyílik ismét az iskola. A kormány rendelete szerint ehhez azonban a szülők beleegyezésére is szükség van. Tehát sürgősen jelezzenek vissza, hogy milyen állásponton vannak. Beleegyezésüket legkésőbb péntekig(2020.5.22.) várom, tekintettel arra, hogy az iskola vezetésének is fel kell készülni a nyitásra. (Órarend, óvintézkedések stb.) Megértésüket köszönöm. A gyerekeket nagyon várom. Tisztelettel: László Ildikó
 
 

2020.5.21. A csütörtöki matematika

A csütörtöki tananyag: Négyjegyű számokhoz tízesek hozzáadása és kivonása

A  Munkafüzet feladatainak megoldása:

  • MF 46.old./1.-kivonás Dávid módszerével
  • MF.46.old./2.-szöveges példa
  • MF.46.old./3.számsorok kiegészítése
  • Feladatok gyakorlására a netről:

 összetartozó párok- szorzás

Osztás

 

A matematika feladatai erre a hétre befejeződtek. Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek!     Zsuzsa t.néni

......................................................................................................................................................
 
 
 
 
5.20. szerda
 
Olvasás:
97.oldalt olvasni, és lemásolni az évszakokról szóló verseket.
 
Szlovák:
Olvassátok el a Palacinky s horčicou a s paprikou c.vicces történetet.
 
Természet:
 44./ A madarak
A fedélzeti naplót többször olvassátok el, és a tartalmát kérném videón a jövő hétre. Persze nyugodtan lehet a saját szavaitokkal.
 
 
 
 
 

2020.5.20. A szerdai matematika

A szerdai tananyag: Négyjegyű számokhoz tízesek hozzáadása és kivonása

A munkafüzet feladatainak megoldása:

  • MF 44.old./1.- Add össze úgy, ahogy Dávid mutatja!
  • MF 44.old./3.-tízesével csökkenő számsorok
  • MF 45.old./1.- kivonás, itt ne  tízesével lépegetve keresd az eredményt, hanem egyszerre vond ki !
  • MF 45.old./2. – a táblázatban a kerekítést nem kell kitölteni!
  • MF 45.old/3.+,- feladat.
Mára ennyi a számolási lecke,bízom benne, gyorsan megoldjátok! :))    Zsuzsa t.néni
.......................................................................................................................................................................
 
5.19. kedd
 
Nyelvtan:
Tk: 71./ 5.b. 
Definíció
72./ 1.b,c,
 
Szlovák:
Bratia somárikovia-olvasni
 
Ako by si opísal niektoré veci?
Napríklad:
váza- je zo skla, dávame do nej kvety
jablko- je červené, rastie na jabloni
stolička- je z dreva, sedíme na nej
 
Opíš podobne tieto veci:
kniha-
rukavice-
čokoláda-
citrón-
 
Angol:
MF: 89./ egész oldal
 
 
 
 
 

2020.5.19. A keddi matematika

A keddi tananyag: Négyjegyű számokhoz tízesek hozzáadása és kivonása

  1. A TK. 51.old./19.- kivonások- ezt a leckét kérem lefényképezve  elküldeni. Aki a példát tegnap már megoldotta, természetesen nem kell újból számolnia!
  2. Munkafüzet feladatainak megoldása:
  • MF 43.old./1.,3.-összeadási feladatok. Itt ne felsorolással oldd meg, hanem  csak így: pl. 6 157+30=6 187.
  • MF 43.old./2.-táblázat kitöltése ; a  a feladat kerekítés részét nem kell kitölteni!
  • MF 44.old./2.- a foltok alatti hiányzó számok kiegészítése.

Remélem, vele bírtok! Zsuzsa t.néni

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kenguru versenyfeladatok harmadikosoknak

Kedves Harmadikosok!

Aki a Kenguru versenyt online formában is bevállalja, ideje, hogy formába lendüljön, példákat számoljon! Az alábbi dokumentumokban a Kenguru3-4 versenyek régebbi feladatait találjátok. Ezeket lehet számolni, jó gyakorló példák! :)) Zsuzsa t.néni

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.18. hétfő
 
Szép új hetet kívánok!
 
Olvasás:
 96./ A kék bolygó
A 2.feladat kérdéseire válaszoljatok írásban!
 
Szlovák:
Robota-prečítať
 
Čo by urobili naši kamaráti? Mit csinálnának a barátaink?
Ruženka by išla nakupovať. Aurel by odložil hračky. Katka by prečítala knihu. Tamara by umyla taniere. Bohuš by vyčistil topánky.
Napíš päť podobných viet!
 
Honismeret:
43./1. Oldjátok meg a rejtvényt, segítenek a szavak melletti nyilak. Ezután a Jegyzeteimet egészítsétek ki!
 
 
 

Ismét új hétre ébredtünk! Gyorsan telik majd ez is, ha van feladatunk. :))

Május 18.-  az év 139. napját jelenti most a szökőévben, a Gergely-naptár szerint. A naptári évből még 227 nap van hátra!

A hétfői tananyag: Négyjegyű számokhoz kerek tízesek hozzáadása és kivonása

Feladatok megoldása:

  • TK.51.old./16.
  • TK.51.old./17.-ha könnyebb, egymás alá írva is elvégezheted az összeadást.
  • TK.51.old./18.-kivonás, ha könnyebbnek találod az egymás alá írt számolást, úgy is elvégezheted.

Jó munkát kívánok! Zsuzsa t.néni

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
5.15. péntek
 
Olvasás:
Hétvégére mese szövegértéssel
 
 
 
Szlovák:
 
Čo musia robiť naši kamaráti? - Mit kell csinálniuk a barátainknak?
 
Fero musí umývať poháre. Igor musí rýľovať  záhrade. Ondrej musí urobiť sódu.Ondrej musí lúskať orechy.(diót törni).Katka musí čistiť mrkvu, krájať kapustu.Vierka musí uvariť vajce.Tamara musí vyčistiť topánky.
 
Napíš 5 podobných viet! 
 
Angol:
Két új fogalommal ismerkedünk. There's- ha valamire rámutatunk, hogy itt van. Pl.: There's a book on the shelf. - Itt van egy könyv a polcon.
Ha több dologról beszélünk, akkor There are-itt vannak. Ilyenkor elmarad az "a", és valamilyen számot tehetünk elé. Pl.: There are two books on the shelf. -Itt van két könyv a polcon.
Ez alapján legyetek szívesek megoldani a tankönyv 89.oldalán a 3.feladatot. A példamondatot is másoljátok le!
 
Szép hétvégét! 
 
 

 

2020.5.14. Katolikus hittan

Kedves Hittanosok! Már vannak szentmisék vasárnaponként, 11 órakor. Mellékelek jótanácsokat a barátságról. Márti tanító néni

Tíz tanács, hogyan őrizzük meg a barátságot

  • 1.Ha barátod feltárja szívének rejtett zugát, tartsd titokban.
  • 2.Ha barátodnak sikerül barátságot kötni mással is, add tudtára, hogy neked ez
    tetszik. Lehet más barátja is. Ne légy féltékeny.
  • 3.Ha beszélgettek, ne vágj a szavába.
  • 4.Nézd el barátod testi vagy beszédbeli fogyatékosságát.
  • 5.Dolgait használd, ha megengedi, de ne élj vissza velük, és te is add kölcsön,
    amit kér.
  • 6.Ne utánozd barátod előtt mások apró ügyetlenségeit. Mást is tiszteljetek!
  • 7.Bátran beszélj neki a saját énedről, gondjaidról. Kérj segítséget tőle!
  • 8.Jól használd ki az idődet, hogy maradjon alkalom gondolkodásra és apró
    szolgálatokra. Neki is segíts!
  • 9.Ne örülj barátod hibáinak, ne kicsinyeld sikereit, vagy fontoskodj előtte.
    Becsüld meg őt. Dicsérd meg! Örülj a sikereinek.
  • 10.Őrizd meg a barátságot, sohase szidd őt, és mindig bocsáss meg neki.

 

5.14. csütörtök
 
Szlovák:
 
Kto to robí u vás?
 
Kto robí raňajky? Kto prestiera stôl? Kto varí obed? Kto chodí nakupovať? Kto čistí topánky? Kto utiera riad? Čo robíš ty? 
 
Ezekre a kérdésekre válaszoljatok.
 
Nyelvtan:
Jegyezzétek meg, hogy személyek, települések, országok, világrészek neve előtt általában nem használunk névelőt. Nézzétek meg a 3.feladatban, hogy a jobb oldalon lévő mondatok milyen furcsán hangzanak.
 
Írásban pedig a 71.oldal 4.feladatát oldjátok meg. Írjátok le a szöveget névelővel kiegészítve, a névelőt lehetőleg színessel írjátok.
 
Angol:
 
A keddi rajzotok szerint most azt kérdezi a 2.feladat, hogy hol vannak ezek a tárgyak?
 
Where's the pillow?
It's on the bed. 
 
A példa alapján biztosan könnyű lesz ez a feladat.
 
Fogalmazás:
 
A tárgyalás
Az elbeszélés leghosszabb része a tárgyalás.Az eseményt ismerjük meg belőle. A 114.oldalon olvassátok el a Királylány című fogalmazást. Jól látható a hármas tagolás,a három új bekezdés.
Alkossatok új mesét, de úgy, hogy cím és a bekezdés maradjon ugyanaz!
 

2020.5.14. A csütörtöki matematika feladatai

Tananyag: Tízesével, százasával, ezresével számolunk

A tankönyv feladatai:

  • TK.51./12.-kivonások- figyelj arra, hogy a százasokban változás lehet!
  • TK.51./13.- összeadás- figyelj arra, hogy a százasokban változás lehet!
  • TK.51./14.

Május 2.  hetére a matematikai számolásból ennyi jutott! Szervusztok, töltsétek kellemesen a hétvégét! ! Zsuzsa t.néni

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
 
 
 
 
 
5.13. szerda
 
Olvasás:
A 95.oldalt olvasni, és tetszőleges két állatos verset lemásolni.
 
Szlovák:
 
"Ráno"- ezt elolvasni.
 
Természet:
43. A házimacska
A 8.a, feladat, valamint a Jegyzeteim.
 
 
 
 
 

2020.5.13. A szerdai matematika feladatai

Kedves Harmadikosok!  Az elmúlt két napban sok példát kiszámoltatok, legyen a mai lecke  kicsit lazább!

Tananyag: Tízesével,százasával, ezresével számolunk

A tankönyv feladatai:

  • TK. 50.old./6. – tízes hozzáadása
  • TK.51./9.- kivonás lépésről lépésre

Gyors leckemegoldást kívánok!  Zsuzsa t.néni

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
5.12. kedd
 
Nyelvtan:
 
Ma a névelővel ismerkedünk újból a tankönyv 70.oldalán. Olvassátok el az 1.feladat szövegét, figyeljétek meg, hogy a kiemelt szavak főnevek, és előttük áll az "a", vagy "az" határozott névelő. Próbáljátok elolvasni a névelők nélkül a szöveget, hogy milyen furcsa lenne a beszédünk nélkülük.Ezután másoljátok le, majd a baglyos definíció következik. 
 
Angol:
 
Rátérünk egy új tananyagra a 88.oldalon. Tidy up! / taidi ap/ - Takaríts!
Az új szavakat gyakoroljátok be a CD-n, majd a MF 88,oldalán oldjátok meg az 1.feladatot. Minden tárgyat rajzolj arra a helyre, ahova a szöveg írja!
 
Szlovák:
 
Čo kupujú naši kamaráti?
Igor kupuje dvadsať dekagramov syra. Katka kupuje dva litre mlieka a dva chleby. Bohuš kupuje jednu bábovku. Ruženka kupuje dvanásť rožkov. Vierka kupuje päť vajec. 
 
Napíš päť podobných viet!
 

2020.5.12. A keddi matematika feladatai

Tananyag: Tízesével,százasával, ezresével számolunk

A tankönyv feladatai:

  • TK.50.old./3.
  • TK.50.old./4.
  • TK.50.old./5.

Ma csak ennyi a feladat. Remélem, a példák megoldása nem lesz nehéz senkinek sem !:)) Zsuzsa t.néni

 
------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
5.11. hétfő:
 
Olvasás:
Miért nincs a hernyónak csizmája? című mese
A Kérdések és feladatokból másoljátok le a mondatokat a füzetbe és írátok melléjük, hogy igaz, vagy hamis az állítás!
 
Szlovák:
 
V mliekárni- ezt olvassátok el. A 173-nál természetesen eur....
A füzetbe így egymás alá írjátok le:
Prosím si:
štvrť kila
pol kila
jedno kilo
dva,tri,štyri dekagramy
päť, šesť....dekagramov
dve,tri,štyri kilá
päť, šesť...kíl
dva litre
päť litrov
(syra, mlieka,tvarohu,smotany,bryndze,masla, vajec...)
 
Prosím si desať rožkov, pol kila tvarohu, tri litre mlieka,dvadsať dekagramov syra.
 
Honismeret:
 
Szlovákia vízrajza-olvasni. Jegyezzétek meg, mit ír a Tudod-e!
 
 
 
 
 

2020.5.11. A hétfői matematika

Kedves Harmadikosok!

Már a „ vadgesztenyék gyertyái fénylenek“! Május 2. hetét írják a naptárban, számokban gondolkodva: 8 teljes hete annak, hogy mi csak a távoktatás formájában ” találkoztunk”.  Ez a mai napig bizony: 41-2 ünnepnap= 39 tanítási napot és 33 matematikai tanórát jelentett  (8 hét . 4 óra )+1=33. Eddig sok feladatot megoldottatok – ha tanóránként  4-et, akkor az  132 példa volt minimum! Bizony ennyi szorgalom csakis a javatokra lehet ! :))                      További eredményes tudásgyarapítást kívánok mindenkinek! Zsuzsa t.néni

A hétfői tananyag: Négyjegyű számok és egyjegyűek összeadása, kivonása

A tankönyv feladatai:

  • TK 49.old./68. és 71.
  • TK.49.old./70.-kiegészítések ezresekkel
  • TK.49.old./72. És 73.- kiegészítések
  • TK.49./74. Segítség hozzá:

feleakkora= osztás 2-vel, negyedakkora=osztás 4-gyel, harmadakkora= osztás 3-mal, ötödakkora=osztás öttel.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
 
 
 
5.7. csütörtök
 
Kedves, aranyos osztályom! 
 
Először is újból és újból köszönetet mondok nektek és szüleiteknek azért a kitartó, lelkiismeretes munkáért, amit végeztek ebben az időszakban, amibe belecsöppentünk, és amire végképp nem számítottunk. Nem tudom, mi lenne velem, ha nem ilyen szülőkkel lennétek megáldva, mint amilyenekkel meg vagytok. Tudom jól, hogy néhány anyuka bizony este munka után tudja nekem elküldeni a sok fénymásolást, videót, azt a leckét, amit jó esetben már rég megoldottatok volna a napköziben. És mégis,mégis..... mindig, mindig, maradéktalanul, hiánytalanul, időben megkapok mindent. Szeretném meghálálni a szüleiteknek, de nem tudom, hogy erre mi is lehetne a megfelelő mód. Csak ennyit tehetek, hogy KÖSZÖNÖM! Nektek kicsikéim, köszönöm a videós puszikat, mosolyokat, jókívánságokat! Péntektől megint egy kis szusszanás lesz,és őszintén szólva nem akartam leckét adni, de mivel nyelvtan csak kedden lesz, fogalmazás pedig csütörtökön, a szlovákot pedig hétfőre kértem, akkor legalább ebből a kettőből írok feladatot.
 
Nyelvtan: 
Munkafüzet: 44.oldal: 8.a,b, 
                                   9.a,
                                  10.a,
                                  11.a,
 
Fogalmazás:
A múlt héten olyan frappáns bekezdéseket írtatok a képekhez. A tankönyv 113.oldalán a 4.feladatban van egy mese, de csak a tárgyalás és a befejezés. Találjatok ki valamilyen jó kis bekezdést, és a mesét így másoljátok le!
 
Mindenekelőtt viszont jó pihenést, kikapcsolódást kívánok mindenkinek!
 

2020.5.7.csütörtök : Matematika :))

A csütörtöki matematika tananyaga: Négyjegyű számok és egyjegyűek összeadása, kivonása

  1. Szöveges feladatok megoldása a tankönyvből:
  • Tk. 48.old./55.
  • TK.48old./58.- ehhez a feladathoz keresd vissza a tegnap megoldott 56.példádat!
  • Tk.48.old./59.
  1. Számítások:
  • TK.48.old./62.
  • TK.48.old./63.- itt rendezd csökkenő sorrendbe az eredményeket!
  • TK.48.old./65.-tízesével lépegess !
  1. A tegnapi rendhagyó feladatban a megoldás : fagyosszentek= 158. Larának, Rozinának, Marcinak gratulálok a megfejtéshez is, ők elküldték a megoldást! :))Ui.:Noel , Kira, Tília is dicséretet érdemel a pusszfeladatért, nekik is jó lett:)).Aki  még  jól megoldotta  a rendhagyó feladatot, de nem küldte el , vegye úgy, hogy a DICSÉRET neki is jár :)).
Kellemes háromnapnyi kikapcsolódást kívánok nektek, kedves harmadikosok és  a szüleiteknek, akiknek ismételten köszönöm  a támogatást, segítséget!   Zsuzsa t.néni
-----------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
5.6. szerda
 
Olvasás:
 
 
 
Szlovák:
 
A Nesie vtáčik slamu című verset szeretném, ha megtanulnátok. DE: mivelhogy elég kacifántos versike, én azt szeretném, ha csak hétfőn küldenétek a videót.
 
Természet:
 
A 41.oldalon olvassátok el, mit ír a könyv az európai sünről. A 42.oldalon a 4.feladat ide tartozik, ezt oldjátok meg. Ezután olvassátok el a közönséges vakondról az információkat, majd a 6.feladatban írjátok a vonalra a mondatot, amit a képen összeraktok a vakondjáratban. S ahogy a feladat is írja, a többi szó segítségével átismételhetitek, amit a vakondról tudni lehet, valamint, hogy mindkét állat az emlősökhöz tartozik. 
 

2020.5.6.szerda : Matematika

A szerdai matematika tananyaga: Négyjegyű számok és egyjegyűek összeadása, kivonása

Kedves Gyerekek! Kedjük a napot kis kutakodással!

1.Rendhagyó feladat:

A fagyosszentek a magyar népi hagyomány szerint a Pongrác, Szervác, Bonifác napok (májusban  )valamint Orbán napjának (május  )a közös elnevezése. Az Ipoly mentén a néphagyomány az ezután következő Zsófia-naptól is fagyot várt.

Én azt  várom tőletek, hogy megfejtsétek:  melyik az a szám, amelyik a fagyosszentek névnapjainak dátumait összeadva és 2-vel megszorozva keletkezik? Írd be a megfejtést a füzetedbe!

2.További feladatok megoldása a tankönyvből:

  • TK.48.old./54.   + , - feladatok
  • Tk.48.old./60.- tízesével lépegess
  • Tk.48.old./61.-itt figyelj arra, hogy ezres,százas váltás is lesz az eredményedben
  • Szöveges példák: TK.56. és  57.

Ma csak ennyi a számolni való feladat! Zsuzsa t.néni

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
 
 
5.5.  kedd
 
Nyelvtan:
 
Tk:  69.oldal: 5.a,b, feladat. Kérném, hogy ne csak a kijavított mondatokat írjátok le a füzetbe, hanem az egész szöveget.
 
Angol:
 
MF: 87.: egész oldal. Eddig jól ment minden, ez már tényleg csak ismétlés az I like és I don't like - ból.
 
Szlovák:
 
Először olvassátok el a Nesie vtáčik slamu című verset lehetőleg többször.
 
Kto dá komu niečo?
 
Fero dá Katke bryndzové halušky. Katka dá Ferovi makový koláč. Aurel dá Cyrilovi banán. Cyril dá Aurelovi citrón.
 
Napíš 5 podobných viet! 
 

2020.5.5.kedd: Matematika

A keddi matematika tananyaga: Négyjegyű számok és egyjegyűek összeadása, kivonása

Feladatok megoldása a tankönyvből:

  • TK.47.old./48.
  • TK.47.old./49.-színek szerinti egyforma számokkal dolgozz az utasítás szerint. Ez 12 példa lesz!
  • TK.47.old.//50.,51.
  • TK.48.old./52.-hiányzó szám pótlása
  • TK.48.old./53. A négyjegyű számok összehasonítása

Jó számolást kívánok! Zsuzsa t.néni

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
5.4. hétfő
 
Olvasás:
 
Ma egy mesét küldök szövegértésre
 
 
 
Szlovák:
 
71. Zajko
Prečítať rozhovor. Vypíšte z rozhovoru do zošita vety, ktorými sa pýtame.
 
Honismeret:
 
Szlovákia síkságai
A Jegyzeteimet töltsétek ki a elolvasott szöveg alapján. Ugye mindenki tudja, hogy mi a Duna menti alföldön élünk, ezt már sokszor emlegettük. A 41.oldalon van egy jó kis feladat, a 2. Ezt oldjátok meg, biztosan találtok érdekességet a településről, ahol éltek. Lehet más helyről is, csak síkságon legyen. És nem muszáj ragasztani, rajzolni is lehet. 
 
 
 

2020.5.4.hétfő: Matematika

Kedves Harmadikosok! Kezdődjék a május egy kis rendhagyó feladattal: Mennyi az alábbi versben található  magánhangzók  harmada?

„Figyelj! Erősítő sem kell ide: szállnak a hangok messzire.
Hallja falu, város: muzsikál a május.“

A hétfői matematika tananyaga: Szorzás, osztás 10-zel

Tudnivaló: A 10 többszörösei: 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100.

Feladatok megoldása a Hravá matematika könyvből: A szövegek magyarul a mellékletben találhatók, ott nézd meg!

2020.5.4. Matematika 3-_feladatok magyar szövegei.docx (16801)

  • HM 46./1. Színezd ki…
  • HM 46./2. Szöveges példa
  • HM 47./3. Hasonlítsd össze...
  • HM 47./4. Egymásra kapcsolódó szöveges példák
  • HM 48./5. Szöveges példa

Szerintem, a feladatok nem nehezek, sikeres számolást kívánok hozzá!

Zsuzsa t.néni

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
 
 

 

2020.5.2.Katolikus hittan

Kedves Gyerekek!

Május első vasárnapján anyák napja lesz. Ez most holnapra,május 3-ra esik. Köszöntsd fel édesanyádat! Mondd el érte ezt az imát:

Ima az édesanyákért
Istenem, a Te gondviselésed
akaratából ajándékozta nekem édesanyám az
életet.
Mindig hálás akarok lenni ezért neki.
Éjt nappallá téve gondoskodik rólam, ápolja testemet, őrzi lelkemet. Ő
tanított először imádkozni.
Örömöt akarok szerezni neki egész életemben.
Kérlek, áldd meg őt, és jutalmazd meg gazdagon mindazért, amit értem tett.Ámen

 

 

4.30. csütörtök
 
Szlovák:
Ako sa húsatkám nechcelo na svet - Hogyan nem akartak világra jönni a kislibák
 
Čo nechcú a čo chcú robiť naši kamaráti?
Bohuš nechce maľovať, chce hrať futbal.
Cyril nechce cestovať autobusom, chce cestovať autom.
Katka nechce piť mlieko, chce piť kakao.
 
Napíš päť podobných viet!
 
Nyelvtan:  
Tk: 69./ Definíció
69./ 4. a, b, - egész mondattal válaszolni
 
Angol: 
 
MF: 86./3.
 
shapes-alakzatok
food-étel
animals-állatok
drinks-italok
 
Fogalmazás:
Tk: 112./ 2. Az a kérésem, hogy mindhárom képhez írjatok másik bevezetést!
 
Nos akkor erre a hétre ennyi volna. Szép családi hétvégét mindenkinek!Éljen május elseje! 
 
 
 

2020.4.30. A csütörtöki  Matematika  feladatai: Szorzás, osztás 10-zel

Kedves Gyerekek! Szorgalmasan számoltatok egész héten, volt sok szöveges feladat is! Ezért ma csak

 2 internetes játékos számolást küldök nektek. Legyen szép hétvégétek!

                                                                              Zsuzsa t.néni

Amit ehhez tudni kell:

  • Egy számot 10-zel megszorozni annyit jelent, hogy a számhoz egy nullát hozzáírunk,                                                                                        így: pl. 45 . 10= 450
  •  Egy számot 10-zel osztani annyit jelent, hogy a szám végén levő  nullákból egyet eltörlünk,                                                                                   így: pl. 4500 : 10= 450,       320:10 =32
  •  

 Szorzás, osztás 10-zel

https://wordwall.net/hu/resource/825024/matek/szorz%c3%a1s-oszt%c3%a1s-10-zel

Pörgess, írd be a füzetedbe:

https://wordwall.net/hu/resource/754889/szorz%C3%A1s-oszt%C3%A1s-10-zel-100-zal    

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
 
 
 
4.29. szerda
 
Olvasás:
 
Örök sötétségben-ezt olvasni, értelmezni, majd a MF 43.oldalán megoldani a hozzá tartozó feladatot.
 
Szlovák:
 
Čo máš v košíku- olvasni
 
Kto čo nesie a včom?
Aurel nesie knihy a zošity v taške. 
Peter nesie kukuricu vo vreci.
Dušan nesie drevo v debne.
 
Napíš päť podobných viet!
 
Természet:
 
41.oldalon az Emlősöket megtanulni a Fedélzeti naplóból és jövő héten elküldeni videón.
 
 
 

2020.4.29. A szerdai  matematika feladatai

Tananyag.:1. Szorzás, osztás 8-cal    2. Szöveges feladatok megoldása

  1. . Szorzás, osztás feladatok a Hravá matematika 40.oldalán
  • HM 40.old./2.Színezd ki a megoldókulcs alapján:Végezd el a műveletet, írd oda az eredményt.! Ha az eredmény 1 vagy 2-sárgára fess, ha 8-akkor kékre fess,ha 40 és több, akkor a szín zöld legyen!
  • HM 40.old./3. Számítsd ki
  • HM 40.old-/4.Hasonlítsd össze
  1. A szöveges feladatokat a Hravá matematika 41.oldalán kell megoldani. A példák magyar fordítását a csatolt dokumentumban találjátok meg.
  2. Dokumentum:2020.4.29. Mat_Szöveges feladatok magyarul.docx (16049)
  • HM 41.old./5.,6.,7.,8.
  • Kérés : A szerdán megoldott feladatokat fényképezzétek le és küldjétek el nekem. Köszönöm.

Jó számolást, szép napot kívánok mindenkinek!     Zsuzsa t.néni

 
 
 
 
 
 
4.28. kedd:
 
Nyelvtan:
 
A 68. oldalon a -ba,-be, -ban, -ben toldalékos főnevek
68.oldal: 1.b,c, feladat
 
Angol: MF: 86.oldal: 2.feladat
 
Szlovák: Most csak egy házi olvasmány. 68.oldal: Pôjdeme do hory- olvassátok el ezt a vicces párbeszédet!
 

2020.4.28. A keddi matematika feladatai

Tananyag.:1.  Szöveges feladatok megoldása 2. A 8 többszörösei

  1. A szöveges feladatokat a Hravá matematika 44-45.oldalán kell megoldani. A példák magyar fordítását a csatolt dokumentumban találjátok meg.
  • HM 44.old./6.
  • HM 45.old./7.
  • HM 44.old./8. és 9.
  1. Szorzás 8-cal, azaz a 8 többszörösei
  • HM 39.old./1.

A feladatok megoldására figyeljetek oda, a magyar fordítást  mindenképp használjátok! Ügyeskedjetek:))  Zsuzsa t.néni

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Szép napot és új hetet!
 
4.27. hétfő
 
Olvasás:
 
91.oldal: A megmentett madárfióka c.olvasmány
92.: Az 1.feladat kérdéseire válaszoljatok a füzetben.
 
Szlovák:
 
68./ Malý strom - olvasni /nem kell videó/
Čo všetko je z dreva?
Z dreva je skriňa, stolička, stôl, lavica....... . Aj papier sa vyrába z dreva. Čo je z papiera? Z papiera sú knihy, zošity, kalendáre, karty, výkresy..... .
 
Katkina kniha je z papiera. Bohušova fajka je z dreva. Cyrilov čln je z dreva.
 
Napíš päť podobných viet! 
 
Honismeret:
 
Szlovákia hegyrajzánál a Jegyzeteimet tanuljátok meg jövő hétre, és azt kérném majd videóban. 
 
Ja, és képzeljétek, én bizony letornáztam azt, amit a tanító bácsi feltett ide nektek. Úgyis lett volna az az egy lyukas órám, amíg tornán vagytok. :))))))
 
 
Testnevelés: 
 
Sziasztok drága harmadikosok, picit azért hiányoztok nekem is :))). Ha még van időd unatkozni a sok tanulás mellett, akkor tornázz egy jót a következő videóra az udvaron: 
Szép napot!
 

2020.4.27. A hétfői matematika feladatai

Szervusztok! Kívánom, hogy vidám, derűs nappal kezdődjön április utolsó hete!

Tananyag. Szorzás és osztás 9-cel

1.Nézd meg, hogyan végezhető el gyorsan a 9-cel való szorzás:)))

https://videosmart.hu/video/hogyan-vegezzuk-el-gyorsan-a-9-es-szorzotablat

2. Feladatok a Hravá matematika 43.oldaláról:

  • A bölcs bagoly kérdése: Hol találkozunk 9-ces számmal? Tudod folytatni?/(9 hónap ,míg a kisbaba megszületik. Mondás: A macska kilenc életű.Kilenc fejű a sárkány.)
  • A 9 többszörösei: 9,18,27,36,45,54,63,72,81,90.
  • Feladatok megoldása: HM 42.old./1. Színezd ki azon terméseket, amelyek a 9-cel osztható számot tartalmaznak! Melyik termést nem színezted?
  • HM 42.old./2.Láncszámolás
  • HM 43.old./3.Számítsd ki, majd az egyforma eredményű felhőket színezd ki egyformára!
  • HM 43.old./4.Hol van több? Hasonlítsd össze!
  • HM 44.old./5.Matematikai saláta- A tányéron levő összes számot kölcsönösen szorozd össze a minta alapján!

3. Gyakorlás a neten: szorzás 9-cel:

https://wordwall.net/hu/resource/1340991/9-es-szorz%C3%B3

Osztás  kilenccel:

https://wordwall.net/hu/resource/1087794/matek/9-es-szorz%c3%b3-%c3%a9s-bennfoglal%c3%b3t%c3%a1bla

Gyorsan megtanulható ez is. :)  Jó számolást kívánok!  Zsuzsa t.néni

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jaj, de jó!!!! Bizony, hogy az igazgazó néni rendszeresen érdeklődik rólatok, de ezekkel a kedves szavakkal még engem is meglepett. És ehhez még a hétvége is ripsz-ropsz megérkezett. 
 
4.24. péntek:
 
Olvasás:
Mivel A cinegfészek nagyon hosszú történet volt, ezért maradunk ennél. Látom, hogy megértettétek, mert érkeznek a frappáns fogalmazások. Az lenne a kérésem, hogy szép, hangsúlyos olvasással küldjetek nekem videót. Az elejétől addig szeretném hallani, hogy : - No, az pedig éppen a szőlőben terem- mondta komolyan édesapám.
Nagyon jól tudjátok, hogy nem sürgetlek benneteket semmivel, - és mégis mindig mindent időben megkapok-, szóval ha épp vasárnap este jön a videó, nekem úgy is megfelel. 
 
Szlovák:
 
Kto čo robí v ovocnej záhrade?
Gašpar sadí jablone, lebo má rád chrumkavé jablká. Katka okopáva marhule, má rada marhuľový džem a koláč. Bohuš orezáva a postrekuje ovocné stromy. /metszi és permetezi/. Vierka oberá višne,lebo rada pečie višňový koláč. 
 
Napíš päť podobných viet! -persze nem kell a képesfalról, bárkiről írhattok.
 
Angol:
 
Nagyon könnyű és nagyon rövid ismétlő feladat hétvégére. MF: 86.old.: 1.feladat:  's got-neki van, hasn't got-neki nincs. 
 
 

Kedves harmadikosok!

Eltel már több mint egy hónap azóta, hogy utoljára találkoztunk. Nagyon hiányzik nekem az egész osztály. Érdeklődöm ám a tanító néninél, és csak jót hallok felőletek. Örülök, hogy mindenki jól van, hogy mindenki dolgozik és tanul. Láttam videót is, ahol szavaltok, nagyon tetszett. Büszke vagyok Rátok! Köszönjük meg együtt szüleitek segítségét, ami nélkül biztosan nem tudnátok ilyen jól teljesíteni – megérdemelnek egy nagy puszit, amit most át is lehet adni. Hiányoztok nekem, szerintem már nőtetek is ennyi idő alatt. Nagyot fogok majd nézni, ha találkozunk, hogy milyen nagyok lettetek. Remélem, hogy játékra is jut elég idő, főleg a szabadban, hiszen most is gyönyörűen süt a napocska –használjátok ki! Sok puszi mindenkinek, igazgató néni.

 
4.23. csütörtök:
 
Szlovák:
Amit a füzetbe leírtatok," V ovocnom sade", megtanulni és elmondani nekem. Ezt elég pénteken.
 
Nyelvtan:
67.oldal: További toldalékok
Definíció, valamint a 3.a, feladatot leírni a füzetbe.
 
Angol:
MF: 85.: Egész oldal. A 2.feladatban a rövid formák: isn't, aren't.
 
Fogalmazás:
Most visszatérünk a tegnapi olvasáshoz, és A cinegefészek c.történethez fogtok néhány mondatot írni az Olvasókönyv 90.oldalán a 3.feladat szerint. Azt írja hogy: Írd le röviden! Én annak örülnék, ha nem lenne túl rövid. Tehát ez jön a fogalmazás füzetbe.
 

2020.4.23. A csütörtöki matematika leckéi  

Szervusztok Gyerkőcök!
 Ma egy kicsit több lesz a számolnivaló, de péntekre is hagyhattok belőle, pl. a 9-cel való szorzást!
Tudjátok, a gyakorlat teszi a mestert!
 
Tananyag: Négyjegyű számokból egyjegyű kivonása és a szorzás 9-cel

1.Feladatok megoldása a tankönyvben:

  • TK 46.old./40.,41.,42.
  • Tk.47.old./43.-számsor csükkenő sorrendben,itt arra figyelj, hogy tízesátlépés történik.
  • TK.47.old./44.-kivonás végzése-ne lépegess egyesével!
  • TK.47.old./46. –szöveges példa-vázlat,számítás, felelet

2. Szorzás 9-cel, Ez a szorzótábla nem lesz nehéz, hiszen 9-szer valami mindegyik szorzásban benne van!

A 9-es szorzótábla gyakorlása:

https://wordwall.net/hu/resource/1491011/matek/9-es-szorz%c3%b3t%c3%a1bla-1

https://wordwall.net/hu/resource/1090306/matek/9-es-szorz%c3%b3t%c3%a1bla

https://wordwall.net/hu/resource/1008378/matek/3-6-os-9-es-szorz%C3%B3t%C3%A1bla-gyakorl%C3%A1s

 

Kedves Szülők, Gyerekek!
 Többen jelezték, hogy a nyolcas szorzótábla  tanulása kimaradt! Elnézést kérek mindenkitől, nálam ez már bejelöltként szerepelt. Nem baj, ha ma a 9-ces szorzással foglalkoztok, a jövő héten majd időt szánunk a 8-cas szorzásra.

A hétvégén jó pihenést kívánok!   Zsuzsa t.néni

.............................................................................................................................................................................................

 
4.22. szerda:
 
Olvasás:
Tk.: 89.oldal: Móra Ferenc: A cinegefészek című története. 
 
Szlovák:
68./ V ovocnom sade
 
Füzetbe ezt lemásolni:
Na jar kvitnú marhule, čerešne, višne, jablone, hrušky, broskyne. Jablone, marhule, broskyne majú ružové kvety. Ostatné stromy majú biele kvety.
 
Ha van kedvetek, játsszátok el a családdal a Letela, letela lastovička című játékot. Tudjátok, hogy folytatódik..... sadla si na.......
 
Természetismeret:
 
40.oldal: Az élőlények testfelépítése
Végre megérkeztek az állatok! A Fedélzeti napló most átalánosságban tárgyalja,hogy milyen két nagy csoportot különböztetünk meg:a gerinceseket, amelyeknek van hátgerincük és csigolyájuk, és a gerincteleneket,amelyeknek nincs belső vázuk. Most főképpen a gerincesekkel fogunk foglalkozni. Az emlősöket, madarakat, halakat ismeritek, a hüllőkhöz és kétéltűekhez írok példát. Hüllő például a teknős, a gyík, a kígyó, a krokodil, aligátor. A kétéltűek ostályába pedig a békák, varangyok, gőték és szalamandrák tartoznak. Mindenesetre most elég a Fedélzeti napló és a Jegyzeteim. Ezt kérem, hogy tanuljátok meg és jövő héten mondjátok fel videón. 
 
Kedveskéim, lehethogy megrémültetetek a tegnapi angol szövegtől, pedig semmi nem volt benne, amit ne ismernétek. A lényeg viszont az, hogy csodaszép munkák érkeztek, úgyhogy ez is sikerült. Örülök neki!!!!
 

2020.4.22. A szerdai matematika leckéi  

Kedves Harmadikosok!

A tegnapi feladatlapot sikeresen kitöltöttétek, örülök a sikereiteknek.
Mai tananyag: Négyjegyű számokból egyjegyű kivonása

1.Feladatok megoldása a munkafüzetben:

  • MF 41.old./1,2.,3.,4
  • MF 42.old./2.,3.,4.

2.A Föld Napja ( április 22.) alkalmából pingvines szorzás gyakorló:

Pingvin-ugrás-szorzási utasítások:
Hozza létre a lejátszó nevét, majd kattintson a Bejelentkezés-re. Kattintson a Játék neve elemre, majd a Játék létrehozása elemre. Kattintson a helyes válaszokra.

https://www.hoodamath.com/games/penguinjumpmultiplication.html

A Tug Team Pony Division –osztás :

https://www.hoodamath.com/games/tugteamponydivision.html

        Számoljatok szorgosan! Zsuzsa t.néni

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4.21. kedd:
 
Nyelvtan:
 
66.oldal: A -t toldalékos főnevek
66.:1.feladat: Másoljátok le a versrészletet, és húzzátok alá azokat a főneveket, amelyek a Mit? kérdésre felelnek, valamint a definíció.
 
Angol: Most kis rajzos szövegértés következik:
 

Read , draw and colour

Olvasd, rajzold és színezd az útmutatás szerint.

This is Peter’s garden. Peter’s got blond, curly hair. His T-shirt is orange and his trousers are blue. There is a big tree in the garden.  The sun is yellow. There are four birds in the sky. (sky-olv.:skai –égbolt). The sky is blue. There are seven flowers under the tree. Three flowers are red, four flowers are blue. There is a brown dog  and a black cat in the picture.  

 

Szlovák: Ebből most nincs új..... tanulgassátok a történetet! 

2020.4.21. A keddi matematika leckéi  

Tananyag: Négyjegyű számokból egyjegyű kivonása

1.Feladatok megolása a munkafüzetben:

  • MF39.old./4.-kivonás feladat
  • MF 40.old./1.,2.
  • MF 40.old./3.-táblázat , soronként fokozatosan vonj ki adott számot!
  • MF 40.old./4. Páronként oldd meg, úgy könnyű lesz!

2. Feladatlap megoldása: Töltsétek le a számítógépbe, oldjátok meg a feladatlapot! A kitöltött feladatlapot küldjétek vissza az e-mail címemre: zsuzsa.ponya@gmail.com  szerda reggelig, azaz 4.22-ig!

2020.4.21. Matematikai feladatlap_3_.docx (34986)

Eredményes számolást kívánok nektek!

Zsuzsa t.néni

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 
4.20. hétfő:
 
Olvasás: 
Tk.: 88.: Vizek mentén, erdőszélen - ismeretterjesztő szöveg
MF: 42.old.: A hozzá tartozó 1. és 3. feladat
 
Szlovák: 
Učebnica: 66.: Krtkova pomoc
skypril zem- megporhanyósította a földet
zasiala -elvetette
zasadila -elültette
Rövid tartalom: 
Zasvietilo slnko. Dedko išiel do záhrady rýľovať zem. Zem bola tvrdá. /tá zem/. Krtko pomáhal dedkovi. Skypril zem.Babka zasiala mrkvu, zasadila cibuľu a cesnak a zasiala aj repu. Zo semiačka vyrastie veľká repa.
Ezt leírni a füzetbe és megtanulni. A videós dokumentáció elég szerdára.
 
Honismeret:
38.: Szlovákia hegyrajza
39.: 2.feladat és a Jegyzeteim
 
 
 

2020.4.20. A hétfői matematika leckéi  

Kedves Harmadikosok!

Hétfő van, új hét kezdődik, ismét lehetőség  van a sikeres feladatmegoldásokhoz!  Számoljátok? Immár a 6. hetet kezditek a szüleitekkel való tanulásban. A sok segítség mellé a ti kitartástokra is szükség van! Hajrá!

Zsuzsa t.néni

Tananyag: Négyjegyű számok összeadása egyjegyűvel

Feladatok megolása a munkafüzetben:

  • MF 38.old./1.-egyjegyű hozzá!adása, ne felsorolással végezd!
  • MF 38.old./2.-szorás,10,100,1000-rel
  • MF 38.old./3.-táblázat
  • MF 38.old./4-figyelj az összefüggésekre a számpárokban!
  • MF 38.old./5-kivonás
  • MF 39.old./1.,2.,3.

A feladatok könnyen megoldhatók, bátran fogj hozzá!

-------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
4.17. péntek:
Olvasás: 
 
Mesét küldök nektek hétvégére két egyszerű feladattal. Aki nem tudja az első feladatban a gépen aláhúzni a szavakat, nyugodtan írja a mese végére őket. 
 
 
Angol:
Munkafüzet 84.oldala. 
A café kávézót jelent, a dinnertime vacsoraidőt. A többi szöveget értenetek kellene. Egy kis szövegértés az egész. Tudjátok: has got- neki van. I've got-nekem van. A kettes feladatban kössétek össze a mondatot a megfelelő képpel, hogy ki mit eszik vacsorára a szöveg alapján és írjátok oda a nevét.
 
Szlovák: 
Zbierka: 49.: 1.a,b,c,
 
4.16. csütörtök:
 
 Szlovák: 
Zbierka: 48.egész oldal. Az első feladat remélem, nem okoz problémát. A másodiknál a Čím? kérdés azt jelenti: Mivel? ...Íme a válaszok: 
Katka polieva kanvou.
Jožko rýľuje rýľom.
Peter hrabe hrabľami.
Števko kope zem motykou.
Adam sadí sadenice.
Emlékezzetek,hogy amely főnevekre "tá"-val mutatunk, azoknak  -ou a végződése, a "ten"-nél -om, a többes számú főneveknél -mi,-ami. 
 
Nyelvtan:
Tk.: 64.old.: 2.a,feladat.
65.: Definíció
MF: 43.old.: 5.a,b,
       43.old.6.a,
       43.old.:7.a,b,
 
Angol:
 
A CD-ről hallgassátok meg a mondókát a 12. Unitban. Ismeretlen szó nincs benne. A 83.oldalon van a könyvben. Ezek alapján meg tudjátok oldani a MF 83.oldalát. Emlékeztek, milyen történetet meséltem a bad és a bed közti különbségről?
 
Fogalmazás:
Tk: 112.oldal: 1.a,b,feladat.
 
 

2020.4.16. A csütörtöki matematika leckéi

Jó reggelt, legyen ma is szép napod, történjen minden úgy, ahogy a neked a legjobb! Azért a lecke is itt van:

Téma: A négyjegyű számok

Feladatok a munkafüzetből:

  • Négyjegyű számok összehasonlítása- olvasd el, Emma hogy segít az összehasonításban!
  • Összehasonítások:   MF.36.old./2. és  MF.36.old./3.
  • Hány km?                  MF.36.old./4.
  • Kivonás és összeadás táblázatok: MF.36.old./5. és 6.
  • Számsor kiegészítése MF.37.old./3
  • Hányadik helyen áll utána? Te oldd meg összeadással, így: 3584+5=, 8362+5=, 7467+6=, 2048+ 7= ,4596+8= ,6624+ 9= .

Sikeres számolást kívánok nektek! Pénteken nics matematika óránk, ám aki gyakorolni szeretne, megteheti: Szorzótábla gyakorlása:

https://www.szorzotabla.hu/hu/index.php?theme=easter

A szám valódi értéke ( pl.873= 800+70+3) és helyi értéke( 8 százas+7 tízes+3 egyes)

https://medea.hu/lurko.medea/lurko.php?feladat=145040&tipus=50&osztaly=4&fajta=0

Zsuzsa t.néni

------------------------------------------

 
4.15. szerda
Jó reggelt az új héten, új erővel!
 
Olvasás:
Szeretném, ha a Fogolycsirkék c.verset hangsúlyosan olvasva elküldenétek nekem videón. Szeretném ezt is értékelni.
 
Szlovák:
 
Zbierka: 47.old.: 2.feladat.
 
Természtismeret:
 
38. Az élőlények életének alapvető sajátosságai
Az 1.feladatot megoldani, Fedélzeti naplót többször elolvasni, majd ez alapján megoldani a 39.oldalon a Jegyzeteimet. A megoldott feladatot megtanulni és jövő héten felmondani videón. Van, akinek nincs jegye, kicsit bele kell húznunk. Egy hét van rá. Jó munkát! 
 
 
 
 
 

2020.4.15. A szerdai matematika leckéi

Kedves Harmadikosok!

Egy hosszú pihenés után vagyunk, remélem a mai matematika feladatait szívesen fogjátok számolni. Nem nehéz egyik sem! 

Ügyes számolást kívánok nektek! Zsuzsa t.néni

Téma: A négyjegyű számok

Feladatok:
  • Számsor kiegészítése: TK.45.old./29.-növekvő sorrend és

                                                     TK.45.old. ./32.-csökkenő sorrend

Tanács: a feladatok keretben vannak, melyeket te jelölj meg a),b),c),d részként!

  • Mértékegységek átváltása:TK.45.old./31.

  • Növeld a számot= adj hozzá típusú: TK.45.old./33.

  • Összeadás: TK 45.old./.35.

------------------------------------------------------------------------

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kedveseim! Vége a rövid hétnek, és én a húsvéti szünetre nem szeretnélek benneteket sok mindennel terhelni. Írni nem adok semmit, s amit ideírok, azt szépen elolvassátok, és úgy lesz az jó. Pihenjen gyemek is, szülő is! Megérdemlitek. Egyúttal áldott szép húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek! 
 
Az olvasókönyvből olvassátok el Nagy László: Fogolycsirkék című versét, s ez minden. Kedves kis tavaszi vers. 
 

 

2020.4.9. Katolikus hittan

Kedves hittanosok! Áldott húsvéti ünnepeket kívánok nektek és családotoknak. Vasárnap délelőtt a Duna TV-n keresztül kapcsolódjatok be a szentmisébe. Szeretettel gondolok Rátok! Márta tanító néni

 

 
 

2020.4.8. Szerda: Matematika

Kedves Harmadikosok és Kedves Szülők!

Köszönöm mindenki, gyerek,szülő kitartó munkáját! Kívánok az elkövetkező napokban a gyerekeknek, családoknak egyaránt jó pihenést, kellemes húsvéti ünnepeket!

                                                                                                                                                         Zsuzsa t.néni

Tananyag: Hosszúságot mérünk , Négyjegyű számok

Feladatok megoldása a mellékelt lap alapján a füzetedbe:

Mat.3- Hosszúságot mérünk_4.8..doc (1378816)

  • Lap./1. – távolugrás táblázat kiegésztése. Fontos, hogy készíts te is a füzetedbe ilyen táblázatot! Oda írd majd zölddel azt, amit ki kell egészíteni.

  • Lap./1.a ) az eredmények nagyság szerinti rendezése a cm adatok szerint a legjobb!

  • Lap./1.b ),c

  • Lap./2.-alakítsd át cm-re, majd úgy hasonlítsd össze

  • Lap/3.

Feladat a TK.46.oldalán:

  • TK.46.old./36. Összeadás

  • TK.46.old./39.-egyesével csökkenve számolj!

Az Igyekezeteteket nagyra tartom. Biztos, hogy ma is sikeresen számoltok majd, utána jó pihenést kívánok!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                                                                                                           
 
 
4.7. kedd
 
Nyelvtan: 
Munkafüzet: 42.: 1.a,b. 2.a,b.  3.a,b. 4.a,
 
Angol: 
Ma a munkafüzet kerül sorra, a 82.oldal. Ez biztosan nem fog nehézséget okozni.
 
Szlovák:
Két feladatlap a húsvéti témához. Az elsőben segítek, elárulom a keresztrejtvény néhány szavát, csak persze nem a megfelelő sorrendben. ocení, jarnom, kúpať, baránok. A többi remélem, nem okoz problémát.
 
 
 
 
 
4.6. hétfő
 
Olvasás: 
A tölgyfa születésnapja
A két feladatot megoldani a füzetben.
 
Szlovák: 
 
Honismeret
 
MF 37.old:.1.-2.feladat
 

2020.4.6.  Kedves Harmadikosok!

Szép virágvasárnap után, újult erővel, ismét a tanuláshoz, számoláshoz fogunk. Ez a hét rövid lesz, remélem, szívesen számoltok majd. A feladataitok összefoglalására majd szerdán küldök egy feladatlapot. Addig szorgosan számoljatok!                 Üdvözlettel:Zsuzsa t.néni

2020.4.6. A matematika hétfői leckéi:

Tananyag: Négyjegyű számok- egyesével számolunk

  • Kivonási feladatok:                          TK.44.old/22.,23.a) b)
  • Számok kialakítása:                          TK.45.old./24.
  • Hosszmértékegységek átalakítása: TK.45.old./24.
  • Kivonással megoldható:                  TK.45.old./25.
  • Számsor kiegészítése:                       TK.45.old./27.           
  • Szorgalmi feladat:                            Tk.44.old./30.-Tanács: számold meg,hány db a számjegy, majd osztással oldd meg!

           Osztások gyakorlása online munkalapokon : 

 
 
 
4.3.péntek
 
Olvasás:
Mese-feladatlap csatolva
 
 
A vers videókat továbbra is várom olyan nagy szeretettel, amilyennel ti külditek! A szülők elfoglaltsága végett az se baj, ha szombaton kapom.
 
Angol:
 
Nagy örömömre szolgál, hogy igen népszerűek a feladatlapok, mindig ezt külditek legelőször. Úgyhogy a hétvégére is jut kettő.
 
 
 
Szlovák: 
 
Zbierka: 46.old: 1.
46.old.: 2.a,b,c. 
 
Szép hétvégét kívánok szülőknek, gyerekeknek egyaránt! Nagyra értékelem ezt az összetartást, segítséget, amit nyújtotok! Nagy köszönet érte! 
 
 
 
4.2.csütörtök:
 
Szlovák:
Ma is a Zbierka-ban fogtok dolgozni. 44./ 2.
45./ 2. a) b)
 
Nyelvtan:
 
Rátérünk a főnevek toldalékolására. Tudjátok, hogy toldalékok nélkül a beszédünk értelmetlen. Ezzel a témával szerencsére már tavaly is sokat foglalkoztunk. Jó példa erre a tankönyv 62.oldalán a 2.feladat. Olvassátok el az ismert meserészletet, majd írjátok le helyesen toldalékolva a füzetbe. A 63.oldal 3.feladatában pótoljátok a hiányzó toldalékokat és írjátok le ezt a szöveget is a füzetbe.Ez a mai lecke, de küldök egy feladatlapot, ezt lehetőleg hétvégén oldjátok meg. 
 
 
Angol:
 
Remélem, mindenki örült a múltkori feladatlapoknak, nagyon szép munkákat küldtetek vissza. Ma is ilyet küldök. Legyetek szívesek innen letölteni, és akkor nem kell még külön is elküldenem mail-ben. Persze aztán oda várom a megfejtéseket.Egy szó, ami lehethogy nem ismerős: too-szintén, is.
 
 
Fogalmazás:
 
111.oldal: A civakodó testvérek című történetben szépen látszik színek szerint az elbeszélő fogalmazás tagolása. Miután elolvastátok, válaszoljatok írásban az 1.b feladat kérdéseire.
 
 
Lenne egy nagy kérésem: Nyitottam egy új mailt, mert rohamosan telik a fiókom, és nem szeretném törölni a szép munkáitokat. Ez csak házi feladatos lesz. Tehát: szalaigy377@gmail.com. Erre várom a leckéket, és a versről majd kérnék videót. Lehet messengeren is. Ahogy könnyebb. 
 
Április1. szerda
Szép napot mindenkinek! Ez nem tréfa! 
Olvasás:
Ugye egy kicsit megsajnáltátok szegény Sün Balázst? Most szeretném, ha megtanulnátok fejből az 1-4 versszakot -addig, hogy lefeküdt a küszöbre- és a legutolsót. Péntekig vele bírtok. Egy kis memorizálás pedig nagyon jót tesz. De azért küldök egy feladatlapot is. Ez olyan, mintha szövegértés és nyelvtan is lenne egyben. Természetesen ezt is péntekre. 
Biztosan olvastok is közben, hiszen a rendes kerékvágásban is ezt tettétek, és szívesen veszem, ha megírjátok, milyen könyvet. És ne feledjétek: A könyvet nem ki-, hanem elolvassuk. 
 
Szlovák:
 
Ma a könyv pihenhet picit. A Zbierka-ban fogtok dolgozni. Tudjátok a jelszót: de te ne le di ti ni li... nem szabad rá mäkčeň-t tenni. A -ti lesz a főszereplő, a 44.oldalon az 1.a,b,d feladat. 
 
Természetismeret:
 
Nagyon érdekes a 37.oldalon a 3.feladat. Sajnos, most nem tudtok információt szerezni egymástól az osztálytársaitok folyadékbevitelével kapcsolatban, de mivel már jó ideje egész napokat együtt voltatok, szerintem van tippetek, hogy melyik gyerek kb.mennyi folyadékot fogyaszt naponta. Próbáljátok megoldani, persze a végén magatokat is beleértve. Aztán írjatok javaslatot a folyadékbevitel esetleges megváltoztatására. Végül a Jegyzeteim-et oldjátok meg. Segít a Fedélzeti napló. 
 

2020.4.2.  A csütörtöki matematika feladatai

Kedves Harmadikosok!

Örülök, hogy szorgalmasak vagytok matematikából is, van akinek anyukája azt is elküldte, hogy a munkafüzetben  hogy dolgoztok. Külön köszönöm a feladatlap gyors visszaküldőinek az igyekezetet , no és nagy-nagy dicséret jár a pontos számításokért! Várom a többiek feladatlapjait  is !

A hétvége előtt még egy kis számolási példasort küldök:

    Zsuzsa t.n.

 

Téma: A négyjegyű számok. 

Ezek olyan számok, amelyek 4 számjegyből állnak.

Tehát pl.:  a 2 945 = 2 ezres + 9 százas +4 tízes + 5 egyesből  áll.

 

Feladatok megoldása a tankönyvből:

TK.44./14.-Írd fel a számot ilyen formán felbontva: 4 318=4 000+ 300+10+8

TK.44./13.-Rajzold és írd mellé a számot!

TK.44./18,20.21.

Figyelem!    3 százas = 300      2 ezres= 2 000

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

2020.4.1.  A szerdai matematika feladatai- ma tényleg április elseje van:)

Kedves Gyerekek, remélem tegnap sikerült minden példa végére jutni. Ma itt a néhány feladat mellett külön feladatlapot is küldök. Azt töltsétek le a számítógépetekbe, oldjátok meg, majd küldjétek vissza a zsuzsa.ponya@gmail.com email címre  csütörtök 2020.4.2. délelőtt 12.00-ig.                      Sikeres megoldást kívánok!     Zsuzsa t.n.

Feladatok a munkafüzetben: MF 34./1.,2.,3.,4.,5. És 35.old./3.gyak.

Feladatlap letöltöse, megoldása,visszaküldése.Fontos beleírni azt is, hány perc alatt készítetted el a feladatokat!

2020.4.1.Matematikai feladatlap-3.o..docx (14221)

 
 
 
3.31. kedd
Jó reggelt, a nap fekelt. Ébredjetek ti is!
Nyelvtan:
A mai napon egy prezentációt küldök nektek. Összefoglalás a köznévről és a tulajdonnévről. Kérlek benneteket, hogy többször olvassátok el! A 7.dia feladatot is tartalmaz:Gyűjtsetek megfelelő szavakat a tulajdonnév fajtáiból! Írjatok legalább hármat mindből!
-személynév
-állatnév
-földrajzi név
-intézménynév
-cím
-márkanév
Ezt a feladatot írjátok le a füzebe! Ugye tudjátok, hogy iskolánk is intézmény? Gyakoroljátok a helyesírását!
 
 
Angol:
Ma egy ismétlő feladatlapot állíottam össze. Ez nyomtatást igényel, most rajzolni is kell.Persze, kézzel is megírhatjátok és úgy is küldhetitk mailben.Végül egy jutalomrajz.Remélem, tetszeni fog. De ez esetben nem fordítom le az utasításokat, biztosan menni fog.
 
Szlovák:
 
Uč.64: Zo semienka vyrastie rastlina.- A magocskából növény nő
Olvassátok el a szöveget! Másoljátok le a füzetbe! Írok néhány kulcsszót, de nem az egész szöveget, mert ezekből illene, hogy összeálljon a kép. Sőt, örülnék, ha keresgélnétek a szótárban.
namočte ho-áztassátok be
zahrabte do zeme-temessétek a földbe
šupka praskne-a héja megreped
zapustí korienok-gyökeret ereszt
stonka-szár
struk-hüvely
Plusz kérésem még, hogy kb.3 lépésben rajzoljátok le a bab fejlődését!
 
Egyébként mindennemű leckét küldhettek a mail címemre, tehát nem csak a feladatlapokat, videót is.
 
 

2020.4.1.           

Kedves Harmadikosok!  A keddi feladataitok az alábbiak!

Kicsit belehúzunk, tudtok ti,többet is számolni.Jó munkát kívánok!

                                                                               Zsuzsa t.n.

Matematika

 

 

Téma:

Négyjegyű számok-Egyesével számolunk

Számok szemléltetése:       

 

Feladatok megoldása  a munkafüzetben:

MF 32.old./2.,3.,4.

MF 33.old./1.,2.,3.,4.

Mértékegységek átalakítás: MF 32.old./5.és 33.old,/5.

 

Továbbá: online önellenőrző feladat

https://feladat.matematikam.hu/w_szamolas_fejben_osztas.php

 

 
 
 
 
 
 

Kedves osztályom! Hiányoztok. A tanítónap veletek lett volna az igazi. Ma vasárnap küldöm hétfőre a feladatokat. 

3.30.

Olvasás: 84.-85.oldal: Sün Balázs című kedves kis versikét jól begyakorolni olvasni. Szép hangsúlyosan. A kis füzetben pedig megoldani a hozzá tartozó 1.-2.feladatot. 

https://www.youtube.com/watch?v=r07oFpWbL5s 

Szlovák: Učebnica: 64.: Čo potrebujú rastliny

Lefordítom: A növényeknek az élethez szükségük van vízre, tápanyagokra a földből, levegőre, fényre és megfelelő hőmérsékletre. Másoljátok le a füzetbe a könyvből, s mire lemásoljátok, addigra meg is tanuljátok ezt az egyszem mondatot.

Honismeret: 36. Szlovákia térképe. Olvassátok el... A térképről már sokszor beszéltünk. Szóban oldjátok meg a 3.-4.feladatot. A 4-ben segítek. Pozsony, Galánta, Vágsellye, Nyitra, Érsekújvár, Nagyszombat,Trencsén, Besztercebánya, Eperjes, Kassa. A legnagyobb feladat az lesz, hogy a szlovák nevük szerint keressétek meg és gyakoroljátok be, hogy hol találhatók a térképen. 

A zeneóra helyett pedig énekeljétek el a közös dalunkat: a Csodálatos világ-ot. Reméljük az lesz nemsokára. 

Kedves Szülők, ezentúl már a mail címetekre fogom küldeni a kitöltős feladatokat. Ha valami sürgős, közös info lenne,akkor jelzem messengeren. A többit természetesen itt, ezen az oldalon.

 

 3.osztály Matematika

2020.3.30.hétfő   Kedves Harmadikosok! 

 Ismét otthoni hetet kezdünk, remélem legyőzitek az akadályokat!

A mai napon a 2. Munkafüzetbe kell dolgoznotok majd. Lesznek feladataitok a hosszúság mértékegységeivel is. A  MF tartalmaz hozzá segítséget.

Sikeres példamegoldásokat kívánok!     

Időközben, ha bármi kérés, kérdés akad, a zsuzsa.ponya@gmail.com cimen elérhetô vagyok.                                                                                                                            Zsuzsa t.n.

 

Matematika

 

     

Téma:

Négyjegyű számok-Egyesével számolunk

MF 31.old./1.,2.,3.

 

A hosszúság mértékegységeinek átalakítása:

MF 31.old./4.( 1m=1000 mm)-szorzással számolsz

MF 26.old./3.(100 cm=1m)-osztással

MF 24.old./1.( 1m=100 cm )- szorzással számolsz

Kedveseim, itt javítsás történt, köszönöm az értesítést a hibás példaszám megadásról!

Továbbá: Szorgalmi feladat megoldása minden nap lehetséges a MF  eddig üresen hagyott feladataiból.

 

2020.3.26. Katolikus hittan
 

3.26.

Csütörtök

Kedves Gyerekek!

Ugye  már érthető az, hogyan bontjuk fel a négyjegyű számot?

 2485=2000+400+80+5

Nos, ma  kerek ezreseket adsz majd össze,ill.vonsz ki .                             Ez is könnyű, meglátod!                       Zsuzsa t.néni                             

 

Matematika

Téma:   Négyjegyű számok: (Ezres-százas-tízes-egyes   )              a tankönyvi feladatok megoldása a füzetbe  :                                    Tk.43./5.,7.

Tk.44.o./,9.,12.                                   

 

Jutalomjáték

+,-,.,:

https://www.mozaweb.hu/tools.php?cmd=list&category=TOOL#opentool:szamkor

(Itt az alsó körökben levő számokat kell majd behúzogatni, hogy a kör közepén levő eredményre juss!)

Remélem nektek is elérhető lesz,a mozaweb oldalán –eszközök-számkör matematikai feladat.A mozawebre most ingyenesen bejelentkezhettek, több ügyes gyakorlót találtok az eszközök tárban.

A szorzás is gyakorolható:

Szorás a focirajongóknak

( Segítség:a labdát a kurzorral emeled és célzod a kapuba, ekkor kapsz szorzásfeladatot)

https://www.multiplication.com/games/play/penalty-kicks-multiplication

 

 
 
 
 
 
 

 

3.25.Kedveseim, Andi tanító néni szeretettel küldi nektek a következő dokumentumot. 
 

Sziasztok!

Remélem mindenki jól van, egészséges és hasznosan tölti az idejét! Küldök pár feladatot, játékot a szabadidő eltöltésére, nem kötelező, de akinek kedve van az próbáljon meg valamit alkotni! A kész művekről küldhettek képet is az andreapatocs@gmail.com -ra. Örülni fogok neki! J

Csatolok egy számítógépes játékot is, amit a természetkörösök már ismernek! A témája élő és élettelen természet. Lehet mást is választani, keresgéljetek! Vigyázzatok magatokra! Jó tanulást és pihenést! Sziasztok! Andrea t.n.

https://wordwall.net/hu/resource/324251/%C3%A9l%C5%91-%C3%A9s-%C3%A9lettelen-term%C3%A9szet

Kézműveskedés:

https://sporolok.blog.hu/2019/07/12/pet_palack_ujrahasznositas

https://hobbibol.com/2017/03/pet-palack-ujrahasznositas-hazilag/

https://gallery.site.hu/u/Muhely_Veszprem/husvet/Husveti_figurak.jpg.html

https://szinesotletek.reblog.hu/a-legedesebb-husveti-baranyka

https://manokucko.hu/papir-virag-harmonika-hajtogatassal/

 
 

Sziasztok drágáim! Remélem, jól vagytok. Ha netán kevésnek bizonyulna az e heti tananyag, akkor készítettem két feladatlapot nyelvtanból. Abból sosem elég. 
Név:.........................................................
Mit tudsz a mondatokról?
 
1. Milyen lehet a mondat a beszélő szándéka szerint? Írd a vonalra!
 
Reggel kisütött a nap.  ........................................................
Végre itt a tavasz!..............................................................
Kinyílt már a hóvirág?........................................................
Vigyázz, ne lépj rá!............................................................
Bárcsak megjönnének a fecskék!........................................
 
 
2. Pótold a mondatvégi írásjeleket! Kösd a megfelelő mondatfajtához!
 
    Miért hullanak a levelek   kijelentő
    Itt az ősz, megérett a szőlő              felszólító
     Sanyi, hozd a puttonyt             felkiáltó
Hurrá, szüretelünk       óhajtó
    Bárcsak mi is ott lehetnénk           kérdő
 
3. Alkoss mondatokat a megadott szavakkal! Pótold a mondatvégi   írásjeleket!  Nevezd meg a mondatfajtákat!
 
            én    tudnék    is    Bárcsak     repülni
.....................................................................................................................
              A    leereszkedett     a     sas     rókához
......................................................................................................................
                bele     a      Fogódzzál       farkamba
......................................................................................................................
              repülni     Jaj     tudok    már
......................................................................................................................
           farkamat     a       el      Ereszd
......................................................................................................................
 
4. Fejezz ki többféle szándékot a következő kijelentő mondat átalakításával!
 
                             A gyerekek kiütőmétát játszanak az udvaron.
 
Kérdő mondat:............................................................................................
Óhajtó mondat:...........................................................................................
Felkiáltó mondat:.........................................................................................
Felszólító mondat:.......................................................................................
 
Név:……………………………….
Gyakorló feladatok
(mondatfajták)
1. Bontsd álló egyenessel szavakra a következő szöveget! Színessel jelöld a mondatok határát!
nagyonszeretekolvasnibárcsakkönyvetkapnékszületésnapomranekedmiakedvencmeséd
      Másold le a fenti szöveget helyesen!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
 
2. Alakítsd át a mondatokat úgy, hogy óhajodat, kívánságaidat fejezzék ki!
Kirándulni megyek.   ………………………………………………………………………………………………………………………….
Szépen írok.              ………………………………………………………………………………………………………………………….
Számítógépet kapok.  ………………………………………………………………………………………………………………………….
 
3. Alakítsd át a kijelentő mondatokat kérdővé úgy, hogy   –e   kérdőszócska szerepeljen benne!
Péter labdát kapott.   …………………………………………………………………………………………………………………………
Kornél megitta az üdítőt.  …………………………………………………………………………………………………………………….
Anna képeket nézeget.   …………………………………………………………………………………………………………………….
 
4. Pótold a mondatvégi írásjeleket! Írd a mondatok után, milyen mondatra ismertél?
Jaj, megütöttem a térdem   …………………………………………..mondat.
Bárcsak eljönnél …………………………………………..mondat.
A gyerekek játszanak ………………………………………… .mondat.
Mikor megyünk haza ………………………………………….mondat.
Szaladjunk a labda után ………………………………………….mondat.
 
Ha sikerül letölteni, akkor elküldhetitek erre az email címre: gyongyee4.8@gmail.com
 
 
 

3.25.

Szerda

Matematika

  Kedves Harmadikosok!

   Szeretettel gondolok Rátok! 

Már 6 tanórányi matematikai feladatot oldottatok meg otthon, ehhez gratulálok!

Bízom ügyességetekben, ha kis segítséggel is, de sikerült megoldanotok a nagy részét. 

A mai téma új dolog, az ezres számok.

Elkezdjük lassacskán, fog ez menni, bátorság!

 

Téma:   Négyjegyű számok: (Ezres-százas-tízes-egyes   )             

 a tankönyvi feladatok megoldása a füzetbe  :                                  Tk.43./1.,2.,3.,4. 

Jutalmul a neten egy kis szorzás-kifestővel:

ha megoldod a szorzást, jutalmul kifestheted az autót!

https://www.multiplication.com/games/play/pattys-paints-multiplication

 

            Zsuzsa tan.néni

                                 

 
 
 
 
 
2020.3.19.
Katolikus hittan
Kedves hittanosok!
Nagyböjt van, de sajnos még szentmisére sem tudunk menni. Szívünknek viszont nyitva kell lennie, és teljes hitünkkel imádoznunk kell Istenhez családunkért, barátainkért, iskolatársainkért, tanárainkért, falvainkért, nemzetünkért, Szlovákia polgáraiért és minden embertársunkért. Kérlek benneteket, hogy a naponta végzett imák mellett az itt csatolt imát is mondjátok el(még jobb lenne a szülőkkel együtt). Az imának ereje van! Szeretettel kívánok nektek kitartást, lelkierőt, hogy az imával másoknak is segíteni tudjatok. Köszönöm. Jakubecz Márta hitoktató

Feladat: Tanuld meg a szentgyónás menetét, és vizsgáld meg lelkiismeretedet! Csatolom. Sok sikert!szentgyónás és lelkitükör -3.odt (11780)